به گزارش ایسنا، عیسی فرهادی در این مراسم با بیان اینکه امروز عزیزان زیادی در جمع ما حضور دارند ، گفت: فرمانداران ری، تجریش و سردار رحیمی فرمانده تهران و همچنین احمدی نماینده وزیر کشور و هاشمی استاندار در این مسیر حضور دارند که از آنها تقدیر می‌کنیم.

وی ضمن ارائه گزارشی از روند انتخابات شورای شهر گفت: ۴۰۰۰ شعبه با ۹۱ هزار نیرو در این مدت فعال بودند که در پی آن ۳۰۰۰ نفر برای شرکت در انتخابات شوراهای شهر ثبت‌نام کردند که شاهد افزایش ۵۳ درصدی در این حوزه بودیم.

فرماندار تهران با بیان اینکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار رای به صندوق ریخته شد که رشد ۳۳.۸ درصدی داشته است، گفت: در هر دقیقه ۲۴۰ هزار رای به صندوق‌ها ریخته شد.

فرهادی در ادامه در تشریح عملکرد اعضای شورای چهارم با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های شورای چهارم این بود که سلایق سیاسی متعددی در شورا بودند، اما این سلایق متفاوت تاثیری بر مصوبات نداشت، گفت: در دوره چهارم ۶۷۵ مصوبه به تصویب رسید که از این میان تعداد ۱۳۲ مصوبه توسط فرمانداری برگشت داده شد.

وی با بیان اینکه از ۱۳۲ مصوبه برگردانده شده ۹۴ مصوبه را شورای شهر با الحاق به نظر فرمانداری اصلاح کرد، گفت: ۳۸ مصوبه به هیات حل اختلاف ارجاع داده شد که در این میان نظر فرمانداری در ۱۹ مصوبه تایید شد.

فرماندار تهران افزود: از کمبود فضا عذرخواهی می‌کنم اما طبق قانون باید جلسه رسمی شورا در محل شورای شهر تهران برگزار شود و مجبور به برگزاری این مراسم در صحن شدیم که از کمبود فضا عذرخواهی می‌کنم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.