به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس سه شنبه شب از دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی عربستان رفت و در حالیکه با دو گل از حریف عقب بود با تعویض های خوب برانکو درخشش بازیکنان جایگزین خود به تساوی رسید تا به صعود امیدوار باقی بماند.
این دیدار به میزبانی پرسپولیس در ورزشگاه «سلطان قابوس» شهر مسقط عمان برگزار شد.
نماینده ایران در این دیدار خیلی زود غافلگیر شد و در دقیقه دوم شوت مهاجم الاهلی را «علیرضا بیرانوند» دفع کرد و در برگشت «عمر السوما» موفق به گلزنی شد.
پس از این گل بازیکنان پرسولیس برای جبران گل خورده حملات خود را آغاز کردند و در دقیقه هفدهم فرصت مناسبی برای گلزنی داشتند که ارسال «وحید امیری» را «علی علیپور» با بی دقتی به بیرون زد.
در سایر دقایق نیمه نخست، پرسپولیس توان رسیدن به گل تساوی را نداشت تا شاگردان «برانکو ایوانکوویچ» امید خود را به نیمه دوم معطوف کنند.
در ابتدای نیمه دوم نیز عملکرد ضعیف خط میانی پرسپولیس سبب شد تا این تیم فرصتی برای گلزنی نداشته باشد در طرف مقابل این الاهلی بود که در دقیقه 58 با ضربه «لئوناردو» به گل دوم دست یافت.
پس از این گل، برانکو سه تعویض متوالی انجام داد و با میدان فرستادن «گادوین منشا»، «کمال کامیابی نیا» و «بشار رشن» به امید تغییر روند بازی بود که رسن و منشا با عملکرد تماشایی خود همه چیز را تغییر دادند.
در دقیقه 70 ارسال «بشار رسن» در دهانه دروازه الاهلی به «شجاع خلیل زاده» رسید و این مدافع پیش تاخته گل نخست پرسپولیس را به ثمر رساند.
در دقیقه ۷۴ ارسال دیگری از «بشار رشن» در آستانه تبدیل شدن به گل تساوی بود که ضربه «محمد انصاری» را دروازه بان الاهلی مهار کرد.
در دقیقه 83 «گادوین منشا» نیجریه ای بازهم توانایی خود را به رخ برانکو کشید و نشان داد که نباید نیمکت نشین باشد.این بازیکن با ضربه تماشایی پای چپ از پشت محوطه جریمه کار را به تساوی دو بر دو کشاند.
در نهایت این دیدار با تساوی دو بر دو به اتمام رسید.بازی برگشت دو تیم روز ۲۱ شهریورماه برگزار می شود تا تکلیف تیم صعود کننده به نیمه نهایی مشخص شود.
*ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل زاده، محمد انصاری، حسین ماهینی، محسن ربیع خواه، فرشاد احمدزاده(کمال کامیابی نیا)، محسن مسلمان(بشار رسن)، وحید امیری، علی علیپور و مهدی طارمی(گادوین منشا)
*ترکیب الاهلی عربستان:
محمد العویس، موتاز هوساوی، محمد الفتیل، سعید المولد، شیفو، کلود امیر، تیسیر الجسام، لئوناردو(نجاشی)، حسین المقوی(سلمان مرشاه)، صالح جمان العمری و عمر السوما(حمدان شمرانی)

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.