به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر روز سه شنبه در بازدید از آشپزخانه ابوجدایل نخستین آشپزخانه ای بود که نماینده ولی فقیه در جمع مدیران و کارکنان ایرانی آن حاضر شد و ضمن بازدید از روند آماده سازی مواد و پخت غذا از تلاش این مجموعه تقدیر به عمل آورد.
دراین بازدید که شماری از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری قاضی عسکر را همراهی می کردند نماینده ولی فقیه با توجه به گرمای بالای محیط طبخ غذا، خطاب به عوامل آشپزخانه ابوجدایل گفت: با توجه به اینکه امسال در شرایط دشواری در حال خدمت رسانی به زائران هستید، قطعا اجر بیشتری خواهید داشت و امیدواریم خداوند شما را سلامت بدارد و همواره در خدمت حج و حاجیان کوشا باشید.
سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه امسال بدلیل شرایط ویژه ازجمله دیربه نتیجه رسیدن مذاکرات در اجاره آشپزخانه ها محدودیت هایی وجود داشت به مسئولان سازمان حج و زیارت گفت: تدابیر مناسب برای سال آینده اندیشیده شود تا گرمای موجود در فضای فعالیت کارکنان آشپزخانه ها کاهش قابل ملاحظه ای داشته باشد.
دراین بازدید آقای ایروانیان مسئول پخت برنج به نماینده ولی فقیه گفت: با وجودی که شرایط دشوار است اما تمام توان خود را برای رفاه و رضایت زائر بکارگرفته ایم و حضور شما دراین جمع مایه دلگرمی ماست.
سرپرست حجاج ایرانی در ادامه افزود: هرچند هوا گرم و طاقت فرساست لیکن اجر شما نزد خداوند بسیار زیاد است
علی راستگو مدیر ایرانی آشپزخانه ابوجدایل نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از روند فعالیت این مجموعه پخت غذا، گفت: در برخی قسمت های این آشپزخانه دمای هوا حدود پنجاه درجه است ولی آشپزها بدون وقفه درتلاش اند تا غذای حجاج را آماده کنند.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکردرجمع کارکنان ایرانی آشپزخانه حلوانی با اشاره به اینکه زحمات زیادی کشیده شده است تا شرایط کنونی برای پخت غذای زائران ایرانی فراهم شود، گفت: مطمئن هستیم که لبخند زائران موجب رضایت خاطر شما می شود.
وی افزود: شرمنده هستیم که درشرایط سخت کارمی کنید و امیدواریم سال بعد شرایط بهتری فراهم شود.
درآشپزخانه حلوانی با تلاش ۵۱ نیروی ایرانی روزانه حدود ۱۳ هزار پرس غذا برای زائران ایرانی طبخ می شود. ظرفیت نهایی این مجموعه، طبخ روزانه ۱۵ هزار پرس غذا است.
قحطانی آخرین آشپزخانه ای بود که نماینده ولی فقیه امروز از آن بازدید کرد و در بدو ورود با عوامل ایرانی این مجموعه همراه شد که مقدم ایشان را به جمع خود با سردادن صلوات خاصه امام رضا (ع) گرامی داشتند.
سرپرست حجاج ایرانی دراین بازدید گفت: امسال با تلاش همه بخش ها حج به آرامی در حال برگزاری است، البته شرایط در برخی آشپزخانه ها سخت است و باید برای سال آینده نقایص برطرف شود.
آشپزخانه قحطانی با 135 کادر ایرانی از چهاردهم مرداد ماه فعالیت خود را آغاز کرده وظرفیت پخت روزانه 40 هزار پرس غذا را دارد. در این مجموعه تاکنون بیش از 650 هزار پرس غذا تهیه و بین زائران ایرانی توزیع شده است.
نماینده ولی فقیه دربازدید از این سه آشپزخانه با مسئولان سازمان حج و زیات و بعثه مقام معظم رهبری که وی را همراهی می کردند به گفت وگو نشست و درسخنانی خواستار توجه بیشتر به تنوع در برنامه ریزی ها در حوزه تغذیه شد.
وی تاکید کرد: با استفاده از راهکارهای نو باید تلاش کرد تا مشکلات حل شود و زائر هم راحت باشد.
سرپرست حجاج یرانی خطاب به حاضران گفت: با استفاده از کارشناسان با تجربه در این حوزه ضمن بررسی ذائقه زائران، راهکار مناسب برای تهیه مواد غذایی و پخت غذای مورد علاقه حجاج تهیه و عملیاتی شود.
وی تاکید کرد: بعد ازایام تشریق نشستی با حضورکارگزاران اجرایی حوزه تغذیه ومسئولان آشپزخانه های پخت غذا برگزار و راهکارهای مختلف در خصوص نحوه ارائه خدمات بهتربه زائران بررسی شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.