دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: کابینه دوازدهم یک کابینه کاری است. یعنی هیئت دولتی است که رییس جمهور این وزرا را قبول دارد و مجلس نیز خوب رای داد. بعد از مجلس پنجم این اولین بار است که مجلس و دولت کاملاً هماهنگ با هم ویک وحدت رویه بر مدار اخلاق فعالیت و برنامه رأى اعتماد را بخوبى اجرا نمودند، به طوری که ما هیچ تنشی در برگزاری رای گیرى مشاهده نکردیم.

وی ادامه داد: فکر می کنم جای آقای صالحی امیری خیلی خالی بود چرا که ایشان یک فردى بابرنامه و با تفکر ساختاری در دولت به حساب می آمد و از شواهد و قرائن چنین استنباط می شودکه آقای رییس جمهور دوست دارد همچنان بعنوان یک نیروى مولد، اجرایى و خوشفکر درکنار ایشان باشند. آقای دکترسید عباس صالحی از وزرای خوب و کارآمد و از مفاخر فرهنگى، بدون حاشیه و پرکار است.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: کابینه آقای روحانی من را به یاد کابینه مرحوم آیت الله رفسنجانی و حجةالاسلام خاتمی انداخت که یک کابینه فراجناحی داشتند. همچنین این مجلس از نظر اخلاق مداری و با رعایت اصول بصورت بسیارحرفه اى عمل نمودند که همه را به یاد عملکرد خوب مجالس چهارم و پنجم انداخت که در نهایت هر دو طرف راضى بودند.

بیادی در رابطه با ناکام ماندن بیطرف در راه پاستور هم اشاره کرد: در مورد آقای بیطرف که تنها وزیر پیشنهادی دولت بود که از مجلس رای نیاورد باید متذکر شویم ؛ « بیطرف کمی کوتاهی کرد و مسئله را زیاد جدی نگرفته بود» آقای بی طرف به دلیل اینکه ۱۲ سال از پست قبلی ایشان فاصله افتاده بود، در این مدت نتوانسته بودند رابطه منطقى و مستمری را در جامعه سیاسى برقرار کنند به طوریکه احساس می شد بیطرف در این مدت در جامعه سیاسی حضور نداشته است و به نظر و گفته کارشناسان و نزدیکان منصف ایشان، آقاى بیطرف در ارائه برنامه هاى خود ضعف هاى جدى داشتند و نتوانستند پاسخ خوبى به نقدهایی که توسط نمایندگان به عملکرد گذشته ایشان صورت پذیرفت، ارائه دهند.

حسن بیادی در پایان یاداوری کرد: البته در نوع ارائه برنامه هاى بعضى از وزراى محترم این ایراد (عدم پاسخگویی به نقدهای نمایندگان) مشهود بود و یک نقد کوچکى هم که به مجلس محترم وارد بود؛ دادن راى مخالف به بعضى از وزرا مثل اقاى حجتى که عملکردشان نوعاً در دولت هاى مختلف رضایت بخش تراز دیگر وزرا بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.