به گزارش خبرآنلاین، پراید خودرویی کره‌ای است که گزینه بسیار مناسبی‌ برای مبتدیان در رانندگی و افرادی ست که می‌خواهند با صرف هزینه کم خودروی شخصی داشته باشند. زیرا پراید علاوه بر مقرون به صرفه بودن در مدل‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود که هرکدام با قیمت‌های مختلف و ظاهری متفاوت می‌توانند جوابگوی نیاز همه مخاطبانشان باشند.


پراید صبا (سدان): این نوع پراید اولین مدل از این خودروست که در حال حاضر خط تولید آن متوقف شده و دیگر تولید نمی‌شود اما انواع کارکرده آن در بازار خرید و فروش که بسته به کارکرد و سال تولید آن دارای قیمت‌های متفارتی از 6 میلیون تومان تا15میلیون تومان است.

نسیم ( پراید هاچبک): تولید پراید مدل نسیم هم متوقف شده و اکنون نوع کارکرده آن در بازار با قیمتی بین 7 میلیون تومان تا 15 میلیون تومان موجود است.

سایپا ۱۴۱ : این مدل در واقع لیفت‌بک مدل پراید 131 است با تغییراتی در قسمت پشت خودرو که طراحی چندان زیبایی هم ندارد به دلیل همین طراحی، خیلی مورد قبول مشتریان واقع نشد و جزو کم تعدادترین محصولات پراید است که با کمترین قیمت به فروش می‌رسد. قیمت این مدل از 6 میلیون (مدل82) تا 16 میلیون (مدل 92) متغیر است.

سایپا 151 :یک وانت کوچک 500 کیلوگرمی است که بر اساس پراید ساخته شده، این نوع خودرو مقرون به صرفه‌ترین محصول نسبت به خودروهای ایرانی است که در بازار خودرو خرید و فروش می‌شود. قیمت مدل سال 93 آن 14 میلیون و200 هزارتومان و مدل سال 96 این خودرو حدود 18 میلیون و 500 هزار تومان برآورد شده است.

پراید 111: که از سال ۲۰۱۰ تولید می‌شود، مدل هاچبک سایپا ۱۳۲ است با تغییراتی در قسمت چراغ‌های جلو و عقب و تغییر فرم شیشه عقب، ظاهری متفاوت برای این ماشین در نظر گرفته شده است. این مدل خودرو طوری طراحی شده که از مصرف بنزین آن کاسته شود از این‌رو جزو کم مصرف‌ترین خودر‌های تولید داخل است. قیمت این مدل خودرو از ۱۷ میلیون تومان تا ۲۲ میلیون تومان موجود است.

سایپا ۱۳۱ : از تولیدات جدید شرکت خودروسازی سایپاست که ظاهر آن شباهت زیادی به مدل سبا دارد. این نوع پراید با سوخت بنزین و گاز موجود است و از محبوبترین مدل‌های پراید سایپا می‌باشد. قیمت این خودرو با توجه به مدلهای متفاوت و رنگ آن فرق میکند که امروز بین ۲۰ میلیون و ۷۰۰ تا ۲۱ میلیون و ۹۰۰ خرید و فروش می‌شود.

سایپا ۱۳۲قیمت این خودرو با توجه به سال تولید آن متفاوت است تولید سال ۸۶ آن حدود ۱۰ میلیون تومان و تولید سال۹۶ حدود ۱۸ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

تیبا: جدیدترین محصول سایپاست که با ویژگی‌های بهتری نسبت به مدل‌های قبلی از استقبال خوبی برخوردار شده است. مصرف سوخت پایین، ظاهر زیبا، شتاب بالا و قدرت مطلوب موتور عواملی‌ست که توانسته تیبا را میان مصرف‌کنندگان خارجی و داخلی مشتریان خود را پیدا کند. با توجه به کارایی این محصول و سوخت پایین آن گزینه خوبی برای استفاده در سفرهای بین شهری است.

تیبا با توجه به سال تولید ومدل آن با قیمتهای متفاوت خرید و فروش می‌شود. تیبا مدل سال ۸۸ به قیمت۱۵میلیون تومان ومدل سال ۹۶ به ارزش۲۴میلیون و۵۰۰هزارتومان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.