به گزارش ایرنا به نقل از واشنگتن پست، مدت ماموریت هیات پانزده نفره «کمیته مشورتی برای ارزیابی ملی پایداری آب و هوایی» روز یکشنبه به پایان رسید. «بن فریدمن» سرپرست ریاست «اداره ملی اقیانوسی و جوی» روز جمعه به این کمیته گفته بود که ماموریت آن تمدید نخواهد شد.

اعضای این کمیته متشکل از دانشگاهیان، مقامات محلی و نمایندگان شرکت های بزرگ است. گزارش ارزیابی تغییرات آب و هوایی باید هر چهار سال یکبار منتشر شود، اما از سال ۱۹۹۰ که قانونی در این باره تصویب شد، تنها سه بار منتشر شده است.
به گزارش ایرنا، ترامپ چندی پیش با اعلام اینکه آمریکا ملزم به اجرای اهداف توافق آب و هوایی پاریس در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای نیست، رسما خروج کشورش از این توافق را اعلام کرد.
توافق بین المللی آب و هوایی پاریس در سال ۲۰۱۵ میلادی با هدف جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای منعقد شد.
اعلام خروج دولت آمریکا از توافق پاریس با مخالفت برخی رهبران ایالتی در آمریکا در سطح ملی برای حفظ تلاش ها در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوایی روبه رو شد.
«جری براون» فرماندار کالیفرنیا که از برجسته ترین هواداران برنامه محیط زیستی در آمریکا است ، گفت: آمریکا با اعلام خروج از توافق پاریس خود را به حاشیه برد اما این موقتی است؛ این موضع آمریکا دوام نخواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.