به گزارش ایلنا، سال‌هاست در کشورهای پیشرفته دنیا خرید و فروش‌ها به صورت اینترنتی انجام می‌شود و فروشگاه‌هایی در سراسر جهان در اروپا و آمریکا اعتبار زیادی کسب کرده‌اند طوری‌که مشتریان زیادی در سطح جهان دارند. چند سالی است که در ایران نیز کسب و کارهای مجازی متولد شده‌اند و هر روز حضورشان در اقتصاد کشور پررنگ‌تر می‌شود.

این موضوعات تا جایی پیش رفته که وزارت صنعت و معدن به فکر تشکیل اتحادیه کسب و کارهای مجازی افتاده و فراخوانی داده تا صاحبان این کسب و کارها برای عضویت در این اتحادیه اعلام آمادگی کنند. مدتی است افرادی برای عضویت در هیئت‌مدیره اتحادیه ثبت‌نام کردند و به تازگی لیست کاندیداهای تایید صلاحیت‌شده این اتحادیه منتشر شده و بسیاری امیدوارند با انتخاب افرادی شایسته راه برای حضور کسب و کارهای نوین در ایران هموارتر شود.به بهانه تشکیل اتحادیه کسب و کارهای مجازی سه کسب و کار موفق را در چند خط مورد بررسی قرار می دهیم.

دی‌جی کالا طی سال‌های اخیر با اقبال عمومی رو به رو شده و توانسته سهم خوبی از بازار را به خود اختصاصا دهد و می‌توان از این کسب و کار به عنوان اولین کسب و کارهای مجازی موفق در ایران نام برد،مدیریت این مجموعه حمید محمدی است.

فروشگاه زنبیل نیز یکی از بزرگترین فروشگاه‌هایی است که در شرایط سخت و رقابتی توانسته بسیار قوی ظاهر شود و محصولات را با قیمت‌های مناسب به کل کشور عرضه کند این فروشگاه جزو اصلی‌ترین فروشگاه‌های با دوام است و توانسته در چند سالی که کار می‌کند با بهره‌گیری از مدیریتی هوشمند سهم خوبی از بازارِ لوازم بادوام در ایران داشته باشد. مدیریت این فروشگاه با فرشاد وکیل‌زاده است که با بهره گیری از علم روز و اقتصاد توانسته نقش زیادی در پیشرفت کسب و کارهای مجازی داشته باشد.

کسب و کار دیگری که می توان از آن نام برد تپسی است. این کسب و کار توانسته با خدمات حمل و نقل، جای خود را بین عامه مردم باز کند. این اپلیکیشن نیز با ارایه قیمت‌های مناسب در مقابل کسب و کارهای سنتی ایستاده و شرایط مناسب و متفاوتی را برای مسافران و شهروندان به وجود آورده است. مدیریت این مجموعه با میلاد منشی پور کرمانی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.