به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری اشپیگل، پس از هشدار آلمان درخصوص مداخله اردوغان در انتخابات این کشور، 'سباستین کورتز' وزیر امور خارجه ۳۱ ساله اتریشی در گفت وگو با روزنامه آلمانی 'ولت ام زونتاگ' ضمن انتقاد شدید از اظهارات اردوغان درباره انتخابات آلمان اعلام کرد: من مداخله جویی های اردوغان در امور داخلی سایر کشورها (که فقط در آلمان هم نیست) را نمی پذیرم.
رییس حزب محافظه کار اتریش 'مردم' اتریش (ÖVP ) افزود: اردوغان تلاش می کند تا از 'جوامع ترک تبار' در آلمان و اتریش استفاده ابزاری کند؛ او در اروپا قطبی گرایی ایجاد می کند و درگیری ها را از درون ترکیه به اتحادیه اروپا می کشاند.
کورتز گفت: چنانچه اردوغان و یا وزرای او قصد مداخله جویی در انتخابات پیش روی اتریش در ماه اکتبر (مهر) را داشته باشند، من اعلام می کنم که به هیچ وجه چنین چیزی را نمی پذیرم.
با بروز اختلافاتی در ائتلاف حاکم دو حزب محافظه کار مردم اتریش و حزب چپ میانه سوسیال دموکرات اتریش ، مقرر شده که انتخابات زودهنگام اتریش روز یکشنبه 23 مهر (15 اکتبر) برگزار شود و در این میان حزب راستگرای 'آزادی' (FPO) نیز می تواند بار دیگر بخت خود را برای ورود به قدرت آزمایش کند.
پیش از این رجب طیب اردوغان روز جمعه در گفتگو با خبرنگاران از شهروندان ترک تبار آلمانی خواسته بود در انتخابات مجلس فدرال آلمان در ماه سپتامبر (دوم مهر ماه) به احزاب بزرگ آلمانی از جمله محافظه کاران مسیحی CDU، سوسیال دموکرات ها SPD و حزب سبزها Die Grüne رأی ندهند. اردوغان این احزاب را 'دشمن ترکیه' خوانده بود.
در پی این اظهارات، سیاستمداران مهم آلمانی واکنش تندی نشان دادند. آنگلا مرکل صدراعظم و رییس حزب محافظه کار دموکرات مسیحی به همراه رقیب خود مارتین شولتز رهبر حزب سوسیال دموکرات ، مداخله ترکیه در انتخابات مجلس فدرال آلمان را محکوم کردند. زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان نیز ضمن انتقاد شدید از سخنان اردوغان، وی را به ایجاد تحریک و فتنه میان مردم آلمان متهم کرد. در مقابل ، ترکیه نیز آلمان را به پناه دادن حامیان کودتای شکست خورده در تابستان سال گذشته در ترکیه متهم می کند.
روابط آلمان و ترکیه در ماههای اخیر دچار تنش شده و این این تنش ها از روز شنبه با دستگیری یک نویسنده آلمانی ترک تبار با حکم جلب ترکیه در اسپانیا ، افزایش یافته است. 'دوگان آخانلی' پس از یک جلسه استماع روز یکشنبه بطور مشروط آزاد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.