به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حسین اسماعیلی مدیر بازرسی بعثه مقام معظم رهبری افزود: انتقال تدریجی۸۶۵۰۰ زائر ایرانی از پانزدهم مردادماه به مکه مکرمه آغاز شده است و زائران در ۹۶ هتل که در پنج منطقه تعریف شده اند ، اسکان می یابند.
وی با اشاره به اینکه امسال 36 هتل جدید و برای نخستین بار است که زائر در آن اسکان می یابد ، اضافه کرد: با وجودی که در حج 96 عملیات اجاره هتل ها با تاخیر آغاز شد ولی کمیته اسکان تلاش کرد هتل های با کیفیت را برای اسکان زائران ایرانی اجاره کند.
رئیس بازرسی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه در اجاره هتل ها به نحوی عمل شده است که تقریبا فاصله یکسان با حرم داشته باشند، گفت: بیشترین هتل ها در منطقه ۳ در خیابان های مسجدالحرام ، داخر و معاوده قرار گرفته است.
وی افزود: در هر 5 منطقه نقل ترددی برای انتقال زائران به مسجدالحرام و یا ایستگاه های مرکزی پیش بینی شده است و از این ایستگاه ها نیز زائران با نقل جماعی به نزدیکی بیت اهل الحرام انتقال می یابند.
گفتنی است تا پایان امروز نزدیک به ۵۹ هزار زائر ایرانی وارد شهر مکه می شوند .
عملیات انتقال زائران از 8 مرداد از بیست ایستگاه پروازی به مقصد دو فرودگاه مدینه و جده آغاز شده است و تا سوم شهریور ادامه دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.