به گزارش ایسنا، درحالی که گمانه‌زنی‌ها در روزهای اخیر درباره رای اعتماد وزرای کابینه دوزادهم، بیطرف را در جایگاه نسبتا مطمئنی برای جلب رای اعتماد نمایندگان ملت قرار داده بود و پیش‌بینی می‌شد اگر قرار به رای عدم اعتماد به برخی وزیران پیشنهادی کابینه باشد، کاندیداهای دیگری در این صف پیشرو خواهند بود، تمامی وزیران پیشنهادی حسن روحانی به مجلس به جز بیطرف رای آوردند تا وزارت نیرو تنهها مجموعه ای باشد که در آغاز بکار دولت دوازدهم هنوز وزیر خود را نشناخته است.

بیطرف که پیشتر در دولت‌های هفتم و هشتم سکان هدایت وزارت نیرو را در دست داشت، رایزنی‌های خود را برای کسب رای اعتماد مجدد نمایندگان مجلس با اعتماد بالایی انجام می‌داد، اما نتیجه کار جور دیگری رقم خورد تا طبقه دوازدهم ساختمان شیشه‌ای بزرگراه نیایش در روزهای آغازین فعالیت دولت دوازدهم متولی خود را نشناخته باشد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۳۲ رأی مخالف، ۱۳۳ رأی موافق و ۱۸ رأی ممتنع و ۶ باطله از مجموع ۲۸۸ نماینده حاضر به حبیب‌الله بیطرف رأی اعتماد ندادند تا او تنها جامانده از کاروان دولت دوازدهم باشد.

با شرایط ایجاد شده اکنون گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب گزینه بعدی وزارت نیرو به اوج می‌رسد و باید در انتظار ماند و دید رییس‌جمهور برای ادامه راه صنعت حساس آب و برق چه سکانداری را به مجلس معرفی خواهد کرد.

حبیب‌الله بیطرف وزیر نیرو در دولت های اول و دوم دولت اصلاحات بوده است. وی در سال ۱۳۶۵ و در زمانی که دولت با نخست وزیر اداره می‌شد، استاندار یزد بود و در دولت هشتم در ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان عضویت داشت.

بیطرف در سال ۱۳۳۵ در یزد به دنیا آمد و فارغ التحصیل رشته راه و ساختمان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه تهران است.

وی در کارنامه اجرایی خود به جز وزارت نیرو، عناوینی چون عضو رسمی سپاه پاسداران در سال‌های ۱۳۶۴-۱۳۵۹، موسس و مدیر مرکز تحقیقات آب جهاد سازندگی در سال‌های ۱۳۶۵-۱۳۶۴، استاندار یزد در سال‌های ۱۳۶۸-۱۳۶۴، عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران در سال‌های ۱۳۶۹-۱۳۶۸، معاون آموزشی وزارت نیرو در سال‌های ۱۳۷۳-۱۳۶۹ و مجری طرحهای ملی کارون ۳، ۴ و عضو هیات مدیره شرکت آب و نیرو در سال‌های ۱۳۷۶-۱۳۷۳ را دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.