به گزارش خبرآنلاین، اهم اظهارات رئیس دولت را بخوانید؛

*در طول این ۵ روز شما نکات فراوانی را بیان کردید، من موفق نشدم که همه را بشنوم ولی خلاصه گزارش را خواندم و دیدیم، آنها که مخالف یا موافق بودند نقدهایی را بیان کردند، اشکالاتی را مطرح کردند، پیشنهاداتی را ارائه دادند، ممنونیم، به ما و وزرا کمک کردید. برنامه ای که دولت خدمت مجلس می دهد و رئیس جمهور یکبار آن را در انتخابات به رای مستقیم مردم گذاشته است و خوشبختانه صداوسیما در این دوره از انتخابات تبلیغ اش این بود که به فرد رای ندهید به برنامه رای بدهید. دفعات پیش اینطور نبود ولی الحمدالله این دفعه به این نکته صداوسیما توجه کرد و مردم را تشویق کرد.
*شما برنامه ای که رئیس جمهور خدمت تان می دهد را بررسی می کنید، درست است که به رای نمی گذارید و زیبنده هم نیست برنامه ای که مردم به آن رای داده اند را دوباره به رای بگذارید اما در عین حال نمایندگان به عنوان مخالف نقد و صحبت می کنند و ما باید نقد نمایندگان را مورد توجه قرار دهیم، اگر برنامه ما نقص و اشکالی دارد آن را تصحیح کنیم. نسبت به وزرا هم همینطور است. وزرا برنامه ای را خدمت شما ارائه می دهند و شما آن را بررسی می کنید. بسیاری از نقدهای شما و اشکالات و ایراداتی که مطرح می شود وارد هستند و باید تصحیح شود. خوب است که وزرا براساس صحبت هایی که در مجلس شده است برنامه را مرور و اصلاح و تکمیل کنند.
*انشالله به همه ۱۷ وزیر رای قاطع خواهید داد، ما می خواهیم که کارمان را زودتر شروع کنیم. نمی خواهم بگویم وزرای پیشنهادی بی نقص هستند، همه ما بشر هستیم و نقاط قوت و ضعف داریم. اما من همه تلاشم را به کار گرفتم با همه آنهایی که لازم می دیدیم مشورت کردم، حرف زیادی را به جان خریدم و گوش کردم، با فراکسیون های سه گانه مجلس هم نشستیم و نکات مهم آنها برایم ارزشمند بود. همه را در کنار هم قرار دادیم بهترین هایی که ما توانستیم انتخاب کنیم همین هایی است که ما به مجلس عرضه کردیم.
*خداوند را گواه می گیرم که اگر برای هر وزارتخانه ای فردی قوی تر و صالح تر و کارآمدتر پیدا می کردم تردید به خودم راه نمی دادم. خدا گواه است هیچگاه بر مبنایی که یک فرد با من رفاقت قدیمی داشته یا حتی در 4 سال دولت چگونه با هم رفتار کردیم یا اینکه از چه جناحی از چه حزبی است برایم مطرح نبوده است.
*دولت دوازدهم فرای اصول گرایی اصلاح طلبی و اعتدال گرایی است اما به اصول، اصلاح و اعتدال اهمیت خواهد داد. دولتی است که به اصول و اصلاح و اعتدال با همه توان خودش مراقبت خواهد کرد که آن اصول و اصلاحات لازم و آن میانه روی مورد انتظار به کار گرفته شود.
*ما بهترین از این افراد در تلاش خودمان پیدا نکردیم، شما هم در فرصتی که داشتید بررسی کردید، بیاناتتان را از این تریبون مطرح کردید. البته رای با شماست، پیشنهاد با ماست و رای با شماست. ای کاش می شد آیین نامه ما به این صورت است که برای تک تک وزرا رای گیری می شود گرچه از برخی نکات مطرح شده در قانون اساسی می شود استفاده کرد که رای به کل وزرا بدهیم و رای گیری یک جا باشد کما اینکه در برخی کشور اینطورها است. راحت تر بود که رئیس جمهور هیات وزیران ارائه می کرد و رای مثبت یا منفی می گرفت البته این شیوه فعلی هم امتیازات خودش را داد. امید داریم هرچه سریعتر دولت را شروع کند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.