به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی در پایان بررسی صلاحیت و برنامه‎های کابینه پیشنهادی دوازدهم با حضور در خانه ملت، با تشکر از نمایندگان، هیات رئیسه مجلس و بویژه ریاست مجلس که در طول پنج روز کاری در دو شیفت به بررسی کابینه پرداختند، گفت: خوشبختانه مردم نیز توجه ویژه ای به مذاکرات مجلس داشتند و شاهد کار حرفه‌ای مجلس در این دوره بودیم.

به گفته وی، همواره مجلس اصول اخلاقی و قانونی را مورد مراعا قرار می دهد و این بار بیشتر. همه نمایندگانی که به عنوان موافق یا مخالف صحبت کردند، کاری کارشناسانه و طبق عقیده و مستندات و اطلاعاتی که داشتند، ارائه دادند. جز این توقعی از مجلس شورای اسلامی نیست. دولت و مجلس بار سنگین انجام مطالبات ملت رشید و بزرگ ایران را بر دوش داریم. همه می دانیم که شرایط ما، شرایط آسانی نیست.

روحانی ادامه داد: هم شما نمایندگان مطلعید و هم ما در دولت می دانیم که راه صاف و ساده ای پیش روی ما نیست. در شرایط امروز دنیا برای دیگر کشورها هم مسیر حکمرانی ساده نیست. چه رسد به ما در چنین منطقه پرآشوبو مشکلاتی که از گذشته مانده است.

وی با اشاره به اینکه همه بودجه کشور ۳۰۰ هزارتومان است، خاطرنشان کرد: بر مبنای محاسبات اخیر ما، به سازمان برنامه و بودجه گفته ام، شرایط جدید به همه وزرا ابلاغ شود. سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان صرف صندوق های بازنشستگی کردیم که متعلق به دولت نیست و باید خودگردان باشد. ما خزانه خالی را تحویل گرفتیم اما بعد دیدیم که علاوه بر خزانه، صندوق ها هم خالی هستند و صندوق ها قادر نیستند به تعهدات خودشان عمل کنند. مجلس هم تصویب کرد که ۶۰ هزار میلیارد تومان به صندوق توسعه بریزیم، ۴۰ هزار میلیارد تومان هم صرف هدفمندی یارانه ها شد. در مجموع ۱۴۰ هزار میلیارد تومان از بودجه معادل نیمی از آن رفت!

اهم سخنان وی از این قرار است:

*در این شرایط سخت مجلس و دولت تصمیم گرفتیم که این توفیق الهی را که به مردم خدمت کنیم؛ به درستی انجام داده و به ملت کمک کرده و خدمت کنیم. این توفیق هم بر دوش وزرا و معاونین است و هم بر دوش نمایندگان مجلس. اینکه شما به وزرا رای اعتماد می دهید یعنی که با هم کاری را شروع کرده ایم.

*از مجلس عزیز خواهش می کنم که همانطور که وظایف نظارتی خود را انجام می دهند و سوال و تذکر می دهند، وزرا را نیز کمک کرده و تشویقشان کنند. اینها نیازمند کمک های معنوی شما در مجلس هستند که تشویقشان کنید و هدایتشان بفرمایید.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.