به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از تارنمای کاخ سفید، در بیانیه ترامپ آمده است: دستور داده ام تا فرماندهی واحدی برای کنترل فضای سایبری ایجاد شود. این فرماندهی، مبارزات ما را علیه عملیات های سایبری تقویت و فرصت های بیشتری برای بهبود دفاع از کشورمان فراهم می کند.
ترامپ در این بیانیه افزود: ارتقای فرماندهی سایبری ایالات متحده نشان دهنده عزم جدی ما در مقابله با تهدیدات فضای مجازی بوده و برای متقاعد کردن متحدان و شرکای مان در از بین بردن دشمنانمان کمک خواهد کرد.
رئیس جمهوری آمریکا افزود: ارتقای فرماندهی سایبری ایالات متحده، تسریع کننده کنترل عملیات های فضای مجازی در زمان های حساس است که با ادغام مراکز فعال گذشته، یک فرمانده واحد، متناسب با اهمیت عملیات ها تصمیم گیری می کند.
ترامپ که خود در فضای مجازی فعال است و توئیت های وی واکنش های زیادی را در داخل و خارج آمریکا به دنبال دارد، در عین حال تصریح کرد: این فرماندهی، فضای لازم را برای فعالیت های انتقادی تامین خواهد کرد و متعرض آن نخواهد شد.
وی ادامه داد: در این ارتباط، وزیر دفاع آمریکا در حال بررسی امکان جداسازی فرماندهی سایبری ایالات متحده از آژانس امنیت ملی است و توضیحات بیشتری را در آینده اعلام خواهد کرد.
رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد که از طریق این فرماندهی، با هماهنگی متحدان و همفکرانمان با چالش های فضای مجازی برخورد خواهیم کرد و تلاش ما این بوده تا به تهدیدات و فرصت های امنیتی که در سطح جهانی در حال گسترش است، واکنش مناسب نشان دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.