به گزارش ایرنا، وی توییت کرد: ماموران وزارت امنیت میهنی آمریکا در حال آماده باش هستند و هر گونه نشانه ای از ناامنی را به دقت زیر نظر دارند. مرزهای ما، مستحکم تر از گذشته است.
این توییت در حالی منتشر شد که روز گذشته یک دستگاه ون به منطقه ای توریستی و شلوغ در مرکز شهر بارسلونا حمله کرد و بر اثر آن دستکم 14 غیرنظامی کشته شدند. گروه تروریستی داعش مسوولیت حمله بارسلونا را برعهده گرفت.
مقام های آمریکایی و شخص ترامپ روز پنجشنبه به سرعت این حمله را محکوم کردند. ترامپ در توییت روز گذشته خود نوشت: آمریکا حمله تروریستی بارسلونای اسپانیا را محکوم می کند و هر آنچه برای کمک کردن لازم باشد، انجام می دهد. محکم و قوی باشید، ما شما را دوست داریم.
رئیس جمهوری آمریکا در عین حال دمکرات های کشورش را به دلیل ایجاد دشواری در تامین امنیت مرزی نکوهش کرد و در توییت دیگری نوشت: دمکرات های کارشکن تامین امنیت برای کشور ما را بسیار دشوار می کنند. آنها همواره از دادگاه و تاخیرهای مرتبط بهره می گیرند. این روند باید متوقف شود.
بعلاوه، ترامپ در توییت دیگری به تروریسم اشاره کرد و نوشت: تروریسم اسلامی رادیکال باید با هر روش لازم متوقف شود. محافل قضایی باید حق استحفاظی ما را پس دهند. باید محکم بود.
دولت ترامپ روز گذشته بیانیه ای صادر کرد و از شهروندان آمریکایی ساکن اسپانیا خواست رهنمودهای محلی را در پی حمله بارسلونا رعایت کنند. دولت مزبور در عین حال اشاره ای به وجود هشدار امنیتی بالاتر در آمریکا نداشت.
وزارت امنیت میهنی آمریکا نیز با صدور بیانیه از آمادگی برای کمک به مقام های اسپانیایی خبر داد. در بیانیه این وزارتخانه آمده است: اجازه نخواهیم داد، تروریسم به امری عادی تبدیل شود؛ بلکه چنین اقدام های خشونت باری، عزم ما را برای مقابله با افراطیون، سپردنشان به دست عدالت و برچیدن شبکه های آنها، راسخ تر می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.