به گزارش مهر به نقل از رویترز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و حزب وی یعنی حزب دموکرات مسیح دشمنان ترکیه هستند از ترک های مقیم آلمان خواست تا در انتخابات ماه سپتامبر علیه مرکل رای بدهند.

اردوغان در واکنش به اظهارات برخی مقامات آلمانی که گفته‌اند جنبه‌هایی از سیاست‌های دولت ترکیه با موازین حقوق بشری مورد نظر اتحادیه اروپا همخوانی ندارد، گفت که این آلمان است که مجموعه قواعد و قوانین اتحادیه اروپا را مرتبا نقض می‌کند.

وی خطاب به شهروندان ترک‌تبار آلمان گفت: من به همه هموطنانم در آلمان می گویم که احزاب دموکرات مسیحی، سوسیال دموکرات و حزب سبزها همگی دشمن ترکیه هستند، شما از احزابی حمایت کنید که دشمن ترکیه نیستند."این سه حزب احزاب اصلی آلمان هستند و معمولا با تشکیل دولت‌های ائتلافی، قدرت را در دست می‌گیرند.

مرکل چندی قبل گفته بود که دیدار دوجانبه وی با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در حاشیه اجلاس «جی ۲۰» از اختلاف نظرهای عمیقی پرده برداشت که میان این دو عضو ناتو وجود دارد.

مرکل پس از پایان اجلاس دو روزه «جی ۲۰» در شهر هامبورگ آلمان به خبرنگاران گفت: «بازداشت شمار زیادی از افراد، اقدامات کلی صورت گرفته در ترکیه، عدم صدور مجوز برای بازدید [اعضای پارلمان آلمان] از (پایگاه هوایی) اینجرلیک- تمام اینها تحولاتی هستند که از وجود اختلافات عمیق حکایت می کنند و ما آنها را پنهان نکردیم».

صدراعظم آلمان در ادامه افزود که اردوغان و ترکیه در برگزاری این اجلاس مشارکت بالایی داشتند و اعضای «جی ۲۰» نیز به همکاری و کمک ترکیه در پذیرش میلیونها مهاجر از سوریه و عراق اذعان نمودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.