به گزارش ایرنا، موشک بالدار کالیبر با برد بیش از دو هزار کیلومتر بامداد جمعه از زیردریایی اتمی «سورودوینسک» در دریای بارنتز در شمال غرب روسیه پرتاب شد.
روزنامه ایزوستیا در بخش اخبار آنلاین خود به نقل از گزارش روابط عمومی ناوگان شمال روسیه نوشت : زیردریایی اتمی «سورودوینسک» موشک کالیبر را در حالت زیر آب پرتاب کرد.
پرتاب موشک کالیبر با موفقیت انجام گرفت و این موشک با پیمودن ۶۰۰ کیلومتر به هدف تعیین شده در محدوده ای نظامی به نام «چیژا» در استان آرخانگلسک اصابت کرد.
وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود در سال 2017 میلادی بیش از10 موشک قاره پیما و بالستیکی آزمایش می کند که در مقایسه با سال 2016 حدود دو برابر افزایش می یابد.
به عقیده کارشناسان، این موشک ها برای قدرت نمایی روسیه در برابر غرب و ناتو می باشد که اخیرا روابط آنها به دلیل رزمایش نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی در منطقه بالتیک و تمرکز شمار زیادی از این نیروها در مرزهای غربی روسیه پرتنش شده است.
روسیه نیز برای پاسخ دادن به این اقدامات ناتو، نیروهای خود را در منطقه بالتیک تقویت کرده است.
آلکساندر گروشکو نماینده دائمی روسیه در ناتو درمورد پیامد اقدامات ناتو به این بلوک نظامی هشدار داده است.
وی درمصاحبه با روزنامه روسی کامرسانت گفت: کشورهای عضو ناتو از اقداماتی که روسیه برای تامین امنیت خود به عمل می آورد، نباید تعجب کنند.
نماینده دایمی روسیه در ناتو افزود: سران بلوک ناتو باید این واقعیت را بپذیرند که اعمال فشار بر روسیه بی فایده است و آنها از این اقدامات خود هیچ نتیجه ای نخواهند گرفت.
گروشکو گفت: ناتو از حوادث اوکراین به عنوان بهانه ای برای بازگشت به دفاع منطقه ای دوره جنگ سرد استفاده می کند و توانمندی نظامی در کشورهای همسایه روسیه را افزایش می دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.