به گزارش ایرنا، این هشدار در حالی صادر می شود که جوزف دانفورد رییس ستاد کل ارتش آمریکا با مقام های چین، کره جنوبی و ژاپن درباره راه های حل مساله هسته ای شبه جزیره کره رایزنی کرده است.
اگرچه چین توضیحاتی در باره سفر دانفورد به پکن نداده اما روزنامه مورنینگ پست از هنگ کنگ روز جمعه نوشته است که «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین با دانفورد دیدار کرده و خواستار آن شده است که آمریکا با روش های مناسب اختلافاتش را با کره شمالی حل و فصل کند.
فان چانلونگ معاون فرماندهی کل قوای چین هم با مقام ارشد نظامی آمریکا در پکن دیدار کرده و گفته است که بحران کره شمالی را نمی توان با جنگ حل و فصل کرد.
مقام های ارشد چین همچنین به دانفورد گفته اند که برخی سیاست های آمریکا نادرست بوده و روابط این کشور را با چین هم مخدوش کرده است.
خبرگزاری شین هوا گزارش کرده که دانفورد با «یانگ جیه چی» عضو ارشد شورای دولتی چین هم دیدار کرده و طرفین بر احترام متقابل برای حل اختلافات تاکید کرده اند.
رییس جمهور چین در ملاقات با مقام نظامی آمریکا به وی گفت که روابط دو طرف به رغم بارش باران و وزش باد و بسیاری فراز و نشیب ها توسعه یافته است.
با این احوال همه مقام های ارشد چین در این ملاقات ها تاکید کردند که طرفین باید در حل مساله هسته ای شبه جزیره کره خویشتنداری نشان دهند و به دنبال کاربرد ابزارهای نظامی نباشند.
مقام های چین همچنین از فروش تسلیحات آمریکا به تایوان و استقرار سامانه موشکی تاد در کره جنوبی انتقاد کرده اند.
پکن از حضور نظامی فزاینده آمریکا و پروازهای هواپیماهای شناسایی این کشور در نزدیکی مناطق متعلق به چین و از جمله در دریای جنوبی انتقاد کرده و این موضوع را به اطلاع دانفورد رسانده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.