به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، دادگاه رژیم صهیونیستی دوره بازداشت شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی ۱۹۴۸، را تا روز دوشنبه (۲۱ اوت جاری) تمدید کرد.

پلیس این رژیم شیخ صلاح را روز سه‌شنبه گذشته با حمله به منزلش در شهر ام الفحم با ادعای تحریک به خشونت و اقدامات تروریستی بازداشت کرد.

گلعاد آردان، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پس از بازداشت شیخ صلاح در بیانیه‌ای مدعی شد: اظهارات شیخ صلاح به افراط‌گرایی و ارتکاب قتل تشویق می‌کند و برای مردم خطر محسوب می‌شود، امیدوارم این بار محاکمه شود و برای مدت طولانی پشت میله‌های زندان بماند.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، زمانی که قاضی دادگاه تمدید دوره بازداشت وی را اعلام کرد، گروهی از حامیان شیخ صلاح در داخل سالن دادگاه تجمع کرده و شعار الله‌اکبر سر دادند و گروهی دیگر از آنها در بیرون سالن دادگاه اعتراض کردند.

پلیس رژیم صهیونیستی در جلسه محاکمه، به سخنرانی شیخ صلاح پس از حمله ۱۴ ژوئیه گذشته و کشته شدن دو پلیس اسرائیلی در یکی از صحن‌های مسجد الاقصی اشاره کرد و گفت: این سخنان در مقابل جمعی که در ارتباط با این حادثه جمع شده بودند، بیان شدند.

وکلای مدافع شیخ صلاح به دادگاه تاکید کردند، سخنان شیخ صلاح همواره در چارچوب آزادی بیان و مخالفت با کشتار بی‌گناهان بوده است.

شیخ صلاح نیز در این دادگاه گفت: در داخل زندان از سوی برخی از زندانیان یهودی تهدید شدم، اگر اتفاقی برای من بیفتد، خونم بر گردن بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) خواهد بود.

پلیس رژیم صهیونیستی برای اولین بار در سال ۱۹۸۱ شیخ صلاح را پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده مذاهب به اتهام ارتباطش با "سازمانی ممنوعه" در اراضی اشغالی بازداشت کرد.

وی در سال ۲۰۰۰ از یک عملیات ترور و شلیک به سرش جان سالم به در برد.

دو سال بعد از این ترور حکم ممنوع الخروجی وی از اراضی اشغالی صادر شد.

در سال ۲۰۰۳ شیخ صلاح به اتهام "پولشویی" برای جنبش حماس بازداشت و دو سال بعد در سال ۲۰۰۵ آزاد شد.

در سال ۲۰۰۹ مسئولان اسرائیلی به شیخ صلاح اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندادند.

یک سال بعد نیز داگاه رژیم صهیونیستی پس از بازگشت شیخ صلاح از سفر حج به جرم درگیری لفظی با پلیس مرزی حکم ۹ ماه حبس برای وی صادر کرد.

او در همان سال به درخواست اسرائیل در انگلیس بازداشت شده و سپس آزاد شد و به شهر ام الفحم بازگشت.

در مه ۲۰۱۶ مسئولان رژیم صهیونیستی بار دیگر او را بهاتهام تحریک به خشونت به مدت ۹ ماه زندانی کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.