به گزارش ایرنا، احمد خلف الدلیمی، در متنی در صفحه شخصی خود در فیسبوک، خطاب به نمایندگان اتحاد قوا ، جریان سیاسی اهل سنت عراق ، خواستار تحقیق درباره فرار زندانیان از زندان ابوغریب در سال ۲۰۱۴ و نیز سقوط الرمادی به دست داعش در سال ۲۰۱۵ میلادی شد.
وی خطاب به آنان گفته که 'به شما می گویم ، گرگ ها (داعش) هنوز در نزدیکی خانه هایتان هستند'.
الدلیمی هشدار داده است که در صورت عدم تحقیق درباره پرونده سقوط الرمادی و فرار زندانیان از زندان ابوغریب، توپ بعد از سه سال یا کمتر دوباره به زمین شما برخواهد گشت.
استاندار سابق الانبار، در متن خود فداکاری های فرزندان جنوب و مرکز (شیعیان) عراق در آزادی اراضی و خاک کشور از دست داعش را غیر قابل انکار خواند و نوشت: اگر نبود فداکاری های آنان که عطر خونشان خاک میهن را فرا گرفته، آزادی اراضی تحت اشغال داعش ممکن نبود.
وی اضافه کرده است، من خود را مدیون آنها ، بویژه آن دو نفری می دانم که به من امدادرسانی کرده و نجاتم دادند.
احمد خلف الدلیمی استاندار سابق الانبار در سال 2014 و در جریان نبرد با داعش در شهر حدیثه به شدت مجروح شده بود.
شهر الرمادی مرکز استان الانبار تا بهار ۲۰۱۵ مقاومت کرد، در حالی که فلوجه دومین شهر بزرگ استان ،حدود یک و نیم سال قبل از آن سقوط کرده بود و موصل نیز در ژوئن ۲۰۱۴ به دست داعش افتاد.
با اینحال الرمادی درجریان یک حمله پر ابهام در حالی سقوط کرد که آسمان عراق زیر نظر جنگنده های ائتلاف بین المللی قرار داشت و نیروهای داعش مسافتی بیش از 450 کیلومتر را در صحرای بدون استتار الانبار طی کردند و به این شهر رسیدند.
بسیاری از کارشناسان نظامی عراقی همان هنگام در مقابل نام آمریکا یک علامت سوال قرار دادند.
این شهر چند ماه بعد در عملیات ارتش عراق از داعش پس گرفته شد، اما به گفته ناظران به دلیل شدت بمباران های هوایی جنگنده های آمریکایی و نیروهای ائتلاف، چنان ویران شده است که هنوز بعد از گذشت یک سال و نیم هیچ تصویر و یا فیلمی از این شهر نمایش داده نمی شود.
آمریکایی ها در این عملیات مانع از حضور نیروهای الحشدالشعبی شدند که در جنگ های شهری از تجربه بالایی برخوردارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.