به گزارش ایرنا، اکونومیست در این گزارش نوشت: مدافعان دونالد ترامپ براساس دو گفتمان از او طرفداری می‌کنند؛ اینکه او یک بازرگان است و هزینه‌های زائد کشور را کاهش می‌دهد، علاوه بر اینکه وی از طریق کنارگذاشتن تابوی اندیشه‌های چپ‌گرایانه، تلاش می‌کند تا آمریکا بار دیگر در عرصه بین‌المللی مطرح شود.
این نشریه افزود: در ابتدا تصور می‌شود که این گفتمان تنها در رؤیا قابل تحقق است اما پس از کنفرانس مطبوعاتی ترامپ در نیویورک در 15 آگوست این رؤیا به واقعیت تبدیل شد.
اکونومیست با بیان اینکه کنفرانس خبری یادشده، سومین واکنش رئیس‌جمهوری آمریکا به ناآرامی‌های خشونت‌آمیز 'شارولتزویل' ویرجینیا بود ، افزود: ترامپ در اظهارات خود از موضع قبلی‌اش مبنی بر محکوم کردن برتری‌طلبان نژادپرست که در محکومیت انتقال مجسمه 'رابرت لی' (ژنرال دوره جنگ داخلی این کشور) تظاهرات کرده بودند، عقب‌نشینی کرد و مخالفان تظاهرکنندگان ازجمله برخی جریانات چپ‌گرا را مورد حمله قرارداد. وی هر دو گروه را مورد سرزنش قرارداد درحالی‌که مشخص نکرد که کدام طرف به منویات قلبی‌اش نزدیک‌تر هستند.
این نشریه اضافه کرد: البته ترامپ طرفدار برتری نژاد سفید نیست و بارها از نئونازی‌ها و قتل «هیتر دی هایر» که در جریان حادثه 'شارولتزویل' جان باخت انتقاد کرده است؛ با این حال اقدامات وی کار مهار کردن جریان راست افراطی در آمریکا را دشوار کرده است.
این نشریه در ادامه به شکست‌های پیاپی ترامپ در عرصه سیاسی در آمریکا اشاره کرد و نوشت: هفته 'زیرساخت' که قرار بود در ماه ژوئن گذشته برگزار شود به دنبال تحقیق در رابطه با احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحت‌الشعاع قرار گرفت و در جریان آن ترامپ رئیس اداره تحقیقات فدرال. (اف بی ای) را اخراج کرد. تلاش ترامپ برای ابطال طرح اوباماکر نیز ازآن‌جهت با شکست مواجه شد که او دانش و کاریزمای لازم برای متقاعد ساختن جمهوری خواهان مخالف با ابطال این طرح را نداشت.
اکونومیست بابیان اینکه 'سیاست‌های احمقانه دونالد ترامپ ریشه در اخلاق او دارد' افزود: بی‌تردید برخی از تظاهرکنندگان و برتری‌طلبان نژاد سفید در جریان تظاهرات یادشده از خود رفتار خشونت‌آمیز بروز داده و ترامپ قادر بود در اظهاراتش الفاظ تندتری را علیه آن‌ها استفاده کند. اما او تظاهرکنندگان و مخالفانشان را با یکدیگر برابر توصیف کرد که همین مساله نشان‌دهنده شخصیت بی‌عمق او است.
این نشریه افزود: در شرایط دشوار رئیس ‌جمهوری وظیفه دارد تا میان مردم وحدت ایجاد کند. هرچند دونالد ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی دوشنبه‌اش این تلاش را صورت داد اما اقدام وی ۲۴ ساعت بیشتر دوام نیاورد چراکه او قادر نیست نقش شخصیت دیگری را ایفا کند.
اکونومیست بابیان اینکه کاخ سفید تاکنون شاهد روسای جمهوری متفاوتی بوده است افزود: رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از قوه درک بالایی برخوردار و قادر بود تا تاکتیک‌های سیاسی کشورش را رهبری کند. لیندون بی. جانسون نیز مرد سختی بود اما مهارت‌های لازم برای ریاست جمهوری را دارا بود. این درحالی است که ترامپ نه آگاهی و نه مهارت لازم را برای ریاست جمهوری دارد و اتفاقات هفته گذشته نیز نشان داد که او حتی قادر نیست شخصیتش را تغییر دهد.
این نشریه عنوان کرد که آمریکا شرایط دشواری را سپری می‌کند و افزود: به‌رغم تهدیدهای ترامپ برای جنگ هسته‌ای با کره شمالی، دخالت در امور ونزوئلا و نشان دادن تعصب نسبت به حادثه 'شارولتزویل'، اما او هنوز چهارپنجم حمایت جمهوری خواهان را در اختیار دارد و این مساله برای ایجاد وحدت در کشور کار را دشوار کرده است.
اکونومیست در ادامه عنوان کرد که جمهوری خواهان، اگر بخواهند قادر هستند تا رئیس‌جمهوری کشورشان را مهار کنند.
این نشریه افزود: اعضاء جمهوری‌خواه کنگره به امید اجرای سیاست‌هایشان از سوی ترامپ، از وی حمایت می‌کنند، اما ترامپ تنها ستاره رؤیاهای خودش است. جمهوری خواهان بایستی آگاه باشند که با گره زدن سرنوشتشان به عاقبت ترامپ، به کشور و حزبشان آسیب می‌زنند.
اکونومیست اضافه کرد: آن‌ها به‌جای اینکه اقدامات گستاخانه ترامپ را به امید اینکه اتفاق مثبتی رخ دهد تحمل کنند، بایستی او را محکوم کنند؛ اقدامی که هفته جاری یکی از جمهوری خواهان صورت داد و سایرین نیز بایستی از وی دنباله‌روی کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.