به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ایده ساخت این هواپیمای منحصر به فرد از یک فیلم علمی تخیلی گرفته شده که در آن یک ماشین پرنده به نام DeLorean وجود دارد و قهرمان داستان هم به صورت خودروی زمینی و هم هواپیما از آن استفاده می‌کند.

اولین ماشین فرمول یک که پروازمی کند
شرکت LA که در حال ساخت نمونه اولیه این هواپیما باظاهر اتومبیل‌های مسابقات فرمول یک است، اعلام کرده تا پایان سال میلادی ۲۰۱۷ اولین محصول را روانه بازار‌های جهانی می‌کند.

اولین ماشین فرمول یک که پروازمی کند
هنوز به طور دقیق مشخص نیست که هزینه نهایی ساخت این خودرو که DR-۷ نام دارد، چقدر می‌شود.


کارشناسان اعلام کرده اند که در ساخت بدنه این هواپیما از کامپوزیت کربنی استفاده می‌کنند و دارای بال‌هایی برای حرکت در آسمان است، ظرفیت این خودرو دو نفر، طول آن حدود ۶ متر، عرض آن حدود پنج و نیم متر و دارای قابلیت مانور در آسمان است.

اولین ماشین فرمول یک که پروازمی کند
هواپیمای DR-۷ دارای دو جفت بال اصلی و نیزبال‌هایی کوچکتر برای حفظ تعادل هنگام پرواز است، این بال‌ها هنگام استفاده به صورت خودرو جمع می‌شوند و به این ترتیب ایمنی دستگاه را افزایش می‌دهند.

اولین ماشین فرمول یک که پروازمی کند
موتور بکار رفته در این هواپیما دارای فناوری بسیار پیشرفته و از نوع الکتریکی است و حتی به کاربر اجازه فرود به صورت عمودی را می‌دهد، از جمله مزایای دیگر DR-۷ عدم نیاز به باند فرود طولانی برای پرواز یا فرود است و در هر نقطه‌ای کاربرمی تواند کنترل هواپیما را در اختیار داشته باشد.

اولین ماشین فرمول یک که پروازمی کند
هدف طراحان DR-۷ از ساخت آن، نوآوری در عرصه ساخت هواپیما و حمل و نقل هوایی، کاهش آلودگی هوا و نیز ترافیک جاده‌ها است.


بسیاری از شرکت‌های بزرگ از جمله گوگل در فکر راه اندازی هواپیما‌های کوچک هستند که به عنوان تاکسی پرنده از آن‌ها استفاده شود.


کارشناسان تخمین می‌زنند تا یک دهه آینده استفاده از هواپیما‌های شخصی به میزان زیاد در دنیا انجام می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.