به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه آلمانی "دویچه ویرتشافتز ناخریشتن"، اتحادیه احزاب متحد مسیحی مرکل در جدیدترین نظر سنجی بار دیگر نتیجه بسیار خوبی را بدست آورده و شواهد حاکی از آن است که آنگلا مرکل به سرعت در مسیر تصاحب مجدد کرسی صدر اعظمی آلمان در حرکت است.

حدود دو ماه مانده تا برگزاری انتخابات پارلمانی آلمان احزاب متحد مسیحی مجددا در یک نظر سنجی پیشرفت قابل توجهی را بدست آوردند.

این نظر سنجی که به سفارش "آ ار دی آلمان" و از طرف موسسه اینفراتست دیامپ انجام گرفته است نشان می دهد که اتحادیه احزاب متحد مسیحی با کسب ۴۰ درصد آراء شهروندان یک درصد نسبت به دو هفته پیش پیشرفت داشته است که این بهترین ارزیابی برای این اتحادیه از سپتامبر سال ۲۰۱۵ محسوب می شود.

نتایج این نظر سنجی نشان می دهد که حزب سوسیال دموکرات بدون تغییر ۲۳ درصد آراء را بدست آورده و حزب لیبرال دموکرات و چپ ها هر کدام هشت درصد آراء را کسب کردند. سبزها نیز هشت درصد و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم ۹ درصد آراء را بدست آوردند. به این ترتیب حزب افراطی جایگزینی برای آلمان همچنان سومین حزب قدرتمند در این کشور است.

موسسه اینفراتست دیامپ این نظر سنجی را در روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته از بین ۱۰۰۴ شهروند آلمانی واجد شرایط انجام داده است.

دو روز پیش هم نظر سنجی دیگری به سفارش نشریه اشترن انجام گرفت که نتایج مشابهی را نشان می داد. این نظر سنجی که توسط موسسه فورسا انجام شده بود نشان داد که اتحادیه احزاب متحد مسیحی ۴۰ درصد و حزب سوسیال دموکرات تنها ۲۲ درصد آراء شهروندان را بدست آوردند.

حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در این نظر سنجی تنها ۷ درصد آراء را کسب کرد و چپ ها نیز با ۹ درصد آراء سومین حزب قدرتمند در این کشور بودند. احزاب لیبرال دموکرات و سبزها نیز هر کدام هشت درصد آراء را کسب کردند.

در صورتی که صدر اعظم آلمان مستقیما از طرف شهروندان انتخاب شود "مارتین شولتز"، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات ۲۳ درصد آراء و ۵۲ درصد هم به مرکل رای می دهند.۲۵ درصد هم هیچ یک از این دو نامزد صدر اعظمی را انتخاب نمی کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.