به گزارش تسنیم، «باب کورکر»، رئیس‌ کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز جمعه تصریح کرد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور توان وتوی مصوبه کنگره برای تحریم ایران، روسیه و کره شمالی را نخواهد داشت.

«آنتونی اسکراماچی»، مدیر جدید ارتباطات کاخ سفید روز پنجشنبه قبل از تصویب این طرح در صحن مجلس سنا در مصاحبه‌ای با «سی‌ان‌ان» گفته بود که ترامپ ممکن است تحریم‌های روسیه را وتو کرده و وارد مذاکره با اعضای کنگره برای تصویب اقداماتی سخت‌گیرانه‌تر علیه روسیه شود.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کورکر چنین اقدامی را «اشتباهی جدی» و اظهاراتی «از سر ناچاری» توصیف کرد و گفت در صورتی که ترامپ این مصوبه را وتو کند، کنگره وتوی وی را خواهد شکست.

وی گفت: «من فکر نمی‌کنم کسی به طور جدی درباره وتو کردن این لایحه فکر بکند. برای هیچ رئیس‌جمهوری این خوب نیست و اکثر حاکمان دوست ندارند طرح‌هایی را وتو کنند که وتوی آنها باطل می‌شود. این، ضعیف شدن قدرت آنها را نشان می‌دهد. من فکر می‌کنم که این روش مناسبی برای شروع کار به عنوان رئیس‌جمهور نیست.»

مجلس سنای آمریکا بامداد جمعه طرح تحریم‌های ایران، کره شمالی و روسیه را با ۹۸ رأی موافق و ۲ رأی مخالف به تصویب رساند.

رأی‌گیری سنا چند روز بعد از رأی مثبت مجلس نمایندگان آمریکا به این طرح صورت گرفت. اعضای مجلس نمایندگان با ۴۱۹ رأی موافق و تنها ۳ رأی مخالف تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را تصویب کردند.

مجلس سنای آمریکا یک بار دیگر در خرداد ماه با ۹۸ رأی مثبت و ۲ رأی مخالف تحریم‌های ایران و روسیه را تصویب کرده بود. این طرح، اما بعد از تحویل به مجلس نمایندگان دچار تغییراتی مانند اضافه شدن تحریم‌های کره شمالی به آن شد. به همین دلیل، مجلس سنا یک بار دیگر آن را شب گذشته به رأی گذاشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.