به گزارش ایلنا، سیدرضا صالحی امیری روز پنجشنبه در همایش آموزشی زائران بیت‌الله الحرام در زنجان افزود: در یکسال گذشته نظام، دولت و مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کردند تا مسیر زیارت خانه خدا، با رفع موانع و مشکلات باز شود و مردم به آرزوی خود (حج تمتع) برسند.

وی اظهار کرد: هم اکنون در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری همه پیش بینی‌ها و تمهیدات لازم برای رفاه، امنیت، عزت و کرامت حجاج اندیشیده شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: حرمین شریفین متعلق به همه جهان اسلام و آنچه از حجاج تقاضا داریم این است که مبادا خدای ناخواسته از جانب شما بهانه‌ای دست سعودی‌ها داده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال حجاج باید بیش از سال‌های گذشته ضوابط را رعایت کرده و باید نشان دهیم که ملتی بزرگ و در اخلاق سرآمد جهان هستیم.

وی اضافه کرد: تلاش بر این بوده که روابط سیاسی ۲ جانبه با عربستان از روابط زیارتی حجاج تفکیک شود و در این میان ۱۴ مساله اصلی وجود داشت که همه آن‌ها از جمله حمل و نقل، استقرار حجاج، بهداشت و درمان، انجام فرائض دینی، دعای کمیل و مراسم برائت از مشرکین مورد توافق قرار گرفت.

صالحی امیری تاکید کرد: نوع رفتار حجاج ایرانی برای کشورهای اسلامی باید درس آموز باشد و اخلاق و کرامت و عزت اسلامی جزو اصول بشمار می‌رود، مبادا بخاطر مسائل فرعی با دیگران مناقشه کنیم و هرجا دیگران بخواهند با شما مناقشه کنند باید صحنه را ترک کنید و در انجام امور حج تابع روحانی و مدیر کاروان خود باشید.

سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی روز پنجشنبه برای شرکت در آیین اختتامیه همایش «کرامت انسانی از منظر رضوی» و چند برنامه دیگر در سفری یکروزه وارد زنجان شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.