به گزارش ایلنا، دونالد ترامپ، ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا طی یک گفتگو با وال استریت ژورنال مدعی شده است که طی تماس تلفنی با مدیر عامل شرکت اپل، از تیم کوک تعهد گرفته است تا اپل ۳ کارخانه بزرگ ل در خاک آمریکا بسازد.

دونالد ترامپ در حالی مدعی این اتفاق بزرگ شده است که هنوز خبر آن توسط شرکت اپل تایید یا تکذیب نشده است اما به نظر می‌رسد با توجه به ساختار شرکت اپل و به منظور خروجی ارزان‌تر و تولید سریع‌تر محصولات برای ارسال در سراسر دنیا این شرکت همچنان در کشور چین برای تولید محصولاتش سرمایه گذاری کند و این خبر واقعیت نداشته باشد چرا که آیفون و رایانه‌های مک در کشور چین و تنها مک بوک پروها در کشور آمریکا تولید می‌شود که تولید در آمریکا همیشه متداوم نیست.

برخی از کارشناسان در رابطه با خبر اعلام شده از سوی دونالد ترامپ موضع گیری کرده‌اند و گفته‌اند که احتمالا ترامپ اشتباه کرده است چرا که شاید اپل از تامین کنندگان تجهیزات سخت افزاری خود مانند شرکت کورنینگ که تولید کننده شیشه‌های ضد ضربه موبایل آیفون است یا کمپانی فاکس کان به عنوان بزرگترین مونتاژ کننده اپل چنین درخواستی کرده است.

در هر صورت فعلا باید منتظر ماند. شاید اپل کارخانه‌ای در آمریکا احداث کند و از این پس شاهد موبایل‌های آیفون کاملا آمریکایی از طراحی تا مونتاژ در آمریکا باشیم که فقط برای بازار آمریکا عرضه شوند البته طبق گمانه زنی‌ها، قیمت این آیفون‌های آمریکایی نسبت به آیفون‌های تولید شده در چین بالاتر خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.