به گزارش ایلنا، محسن یاوری در نشست خبری امروز با اشاره به راه‌اندازی قطارهای گردشگری اظهار داشت: در حال حاضر قطار تهران - سوادکوه به عنوان اولین قطار گردشگری در کشورمان فعال است و بنا داریم که دو قطار گردشگری هم در منطقه لرستان و منطقه آزاد ارس تا دو هفته آینده راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اقدامات شرکت رجاء برای نوسازی ناوگان خود اظهارداشت: اواخر سال گذشته ۵ دستگاه واگن را از ناوگان خود در راستای نوسازی قطار‌ها خارج کردیم و تا دو هفته آینده چند دستگاه واگن جدید ساخت داخل کشور وارد مسیر می‌شود.

یاوری ادامه داد: تا پایان سال حداقل ۱۵ دستگاه واگن نو ساخت داخل وارد ناوگان رجاء خواهد شد.

معاون فنی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با بیان اینکه سال گذشته توانستیم ۳۲ دستگاه واگن را بازسازی جدی کنیم، اظهار داشت: از این تعداد بازسازی، ۷ دستگاه واگن آماده شده‌اند و در شش ماه دوم سال سرعت پروژه بازسازی واگن‌ها افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: به صورت متوسط سالانه ۱۲۰ دستگاه واگن بازسازی می‌شود.

یاوری همچنین با اشاره به بهبود وضعیت ناوگان خودکشش اظهار داشت: از طریق مهندسی معکوس توانسته‌ایم تعدادی از قطعات این ناوگان را بسازیم و همین عامل باعث شده تاخیرات ناوگان خودکشش تا ۲۷۰ درصد کاهش پیدا کند.

یاوری با اشاره به مطالبه رجاء از دولت بابت یارانه حمل و نقل حومه‌ای اظهار داشت: تاکنون دولت یارانه قطارهای حومه‌ای رجاء را پرداخت نکرده است اما پرداخت مطالبات رجاء در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه رجاء خرید واگن از خارج از کشور را دردستور کار ندارد، گفت: قرار بر این بود که مناقصه‌ای بین‌المللی برای تامین ۲۵۰ دستگاه واگن مسافری برگزار شود که انجام این مناقصه در دست اجرا است.

معاون فنی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء افزود: در این مناقصه شرکت‌های خارجی با شرکت‌های واگن‌سازی داخلی برای تولید واگن در کشورمان جویند خواهند شد. ارزش این قرارداد و مناقصه هزار میلیاردتومان است که ۲۵ درصد آن به عنوان آورده اولیه رجا است.

یاوری همچنین با اشاره به ناوگان رجاء اظهار داشت: در حال حاضر رجاء هزار واگن مسافری دارد که از این تعداد ۷۵۰ دستگاه فعال است و به صورت شناور چیزی حدود ۲۵ هزار صندلی در روز ایجاد می‌شود.

وی همچنین با اشاره به علت تاخیر در برگزاری مناقصه بین‌المللی برای تامین ۲۵۰ دستگاه واگن مسافری گفت: همانطور که گفته شد ۲۰ تا ۲۵ درصد ارزش این قرارداد سهم رجاء به عنوان آورده اولیه است که مشکلاتی در تامین مالی داریم.

معاون فنی شرکت حمل و نقل ریلی رجاء همچنین با اشاره به حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی در مورد تامین مالی‌ها تاکید کرد: قرار نیست تامین اجتماعی به رجاء از سهم کارگران کمک کند و این رجاء است که باید به تامین اجتماعی در مباحث مالی کمک کند.

وی تاکید کرد: در کل دنیا هم صنعت ریلی حاشیه سود بسیار پایینی دارد که البته گاهاً برخی از شرکت‌ها زیان‌ده هستند.

یاوری با اشاره به چشم‌انداز این شرکت ریلی تا سه سال آینده گفت: تا سه سال آینده تعداد ناوگان رجاء به هزار و ۲۰۰ دستگاه واگن می‌رسد.

وی همچنین تاکید کرد: فعلاً برای باری شدن رجاء برنامه‌ای نداریم.

یاوری همچنین از برقراری سفرهای ارزان‌قیمت مناسب قشر متوسط جامعه خبر داد و گفت: قرار بر این است که سفرهای ارزان‌قیمت برای اقشار با درآمد متوسط برنامه‌ریزی کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر رتبه‌بندی شرکت‌های حمل و نقل ریلی اظهار داشت: در حال حاضر قطار ۵ ستاره زندگی در شرکت رجاء فعال است و معتقد هستیم که شرکت‌های ریلی با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند به نوعی رتبه‌بندی شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.