به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد، نسبت به درگیری‌‌های اخیر در مسجدالاقصی واکنش نشان داد و ضمن ابراز نگرانی، از همه طرف‌ها خواست از اقدامات تحریک‌آمیز خودداری کنند.

گوترش در این باره اظهار داشت: نگران تشدید خشونت‌ها در بیت‌المقدس هستم. از همه سران سیاسی، مذهبی و نهاد‌های اجتماعی درخواست می‌کنم از اظهار نظر و اقدامات تحریک‌آمیز خودداری کنند. از اسرائیل نیز می‌خواهم خویشتن‌دار باشد.

درگیری‌ها در بیت‌المقدس از زمانی آغاز شد که پلیس رژیم صهیونیستی روز جمعه ۱۴( ژوئیه) سه فلسطینی را به اتهام حمله مسلحانه در مسجدالاقصی به شهادت رساند و ۲ پلیس زخمی این حادثه نیز پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

پس از این حادثه، نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی، درهای ورودی مسجدالاقصی را به روی نمازگزاران بستند؛ اما با اعتراضات فراوان فلسطینی‌ها، چند روز بعد دو در این مسجد با نصب گیت بازرسی الکترونیکی دوباره به روی نمازگزاران باز شد.

فلسطینی‌هایی که برای شرکت در نماز جمعه این هفته شرکت کرده بودند، نماز خود را در خیابان‌های اطراف مسجدالاقصی اقامه کردند. آنها با این کار مخالفت خود را با محدودیت‌های ایجاد شده در این مسجد نشان دادند. سرانجام پلیس رژیم صهیونیستی شنبه هفته جاری مجبور شد گیت‌های الکترونیکی را از ورودی مسجدالاقصی حذف کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.