به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سال ۲۰۱۵، روزی که صحبت از برجام و توافق با آمریکایی‌ها مبنی بر برخی تبادلات سیاسی، اقتصادی و نظامی میان دو کشور شد، شاید انتظار نمی‌رفت که آمریکا به این سرعت بدعهدی‌های خود را آشکار کند.

اکنون حدود ۲ سال از برجام گذشته و آمریکا نه تنها وعده‌های خود را فراموش کرده بلکه گویا نقشه‌های جدیدی در سر دارد؛ دو روز پیش، مجلس نمایندگان آمریکا، با ۴۱۹ رای موافق و تنها ۳ رای مخالف، تحریم‌های مجدد علیه ایران، روسیه و کره شمالی را تصویب کرد. طرحی که حدود دو هفته پیش در سنای آمریکا با ۹۸ رای تصویب شده بود اما بر اساس قانون اساسی می‌بایست ابتدا از سوی مجلس نمایندگان تصویب می ‌شد و سپس به سنا می‌رسید. حالا با تصویب نمایندگان دیگر تمام مجوزهای قانونی آن تهیه شده است.

این رفتار نیرنگ گونه و سیاست کثیف آمریکا صدای سیاست‌مداران بسیاری را بلند کرده، در همین راستا، روز گذشته محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلح نظام، با شرکت در همایش عملیات مرصاد، از برجام و بدعهدی‌های آمریکا گفت.

محسن رضایی در اینستاگرامش نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، چهارشنبه، چهار مرداد در همایش #عملیات_مرصاد که در شهریار برگزار شد، با اشاره به تحریم های ظالمانه جدید آمریکا علیه مردم ایران گفت : «تحریم های شب گذشته، از بدترین نوع تحریم ها و فصل سه آن، استراتژی براندازی جمهوری اسلامی است. این تحریم ها نشان دهنده بی اعتباری پیمان های آمریکاست. آمریکایی ها در بعد نظامی در قبال ایران به جایی نمی رسند، اما در بعد اقتصادی گستاخی می کنند. باید آمریکا را در نبرد اقتصادی ناامید کنیم."

محسن رضایی:تحریم‎ها نشان بی‎اعتباری پیمان آمریکاست

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.