‌‌به گزارش ایسنا، ‌ابراهیم محمدی عصر روز گذشته(۴ مرداد) در حاشیه بازدید از خطوط ریلی بندر شهید رجایی در بندرعباس اظهار کرد: در همین راستا توافق های متعدد با کشورهای قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان برای صادرات و ترانزیت ریلی میوه به روسیه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از فساد میوه و صیفی در مسیر تردد، از کانتینرهای مجهز یخچال‌‌دار ریلی استفاده می‌شود.

محمدی تصریح کرد: توسعه صادرات میوه از طریق راه‌آهن با این کانتینرها ضمن درآمدزایی و فعال شدن تجار ایرانی‌، مشوقی برای تجار دیگر کشورها در استفاده از ظرفیت ترانزیتی ایران و مسیرهای ریلی مناسب در کشور ما است.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن تاکید کرد: توسعه حمل ونقل ریلی کانتینری از برنامه‌های اولویت دار راه اهن جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه ایران از حدود دو سال پیش، برای تامین نیازهای بازار بزرگ روسیه، صادرات محصولات کشاورزی، شیلاتی و برخی اقلام مواد غذایی، سبزی و میوه را آغاز کرده است، اضافه کرد: روسیه بازار بزرگی است که با توجه به تحریم های اروپا علیه این کشور، تولیدکنندگان ایرانی می توانند صادرات خود را افزایش دهند.

محمدی ادامه داد: سالانه در بندر شهید رجایی هرمزگان بیش از ۸۰ میلیون تن کالا جابه جا می شود که بخشی از این کالاها از طریق خطوط ریلی حمل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سهم بندر شهیدر رجایی از حمل ونقل ریلی ۲۴ درصد است، افزود: بندر شهید رجایی با ۱۸ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و ۴۰ پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.

محمدی در پایان گفت: با تلاش دولت تدبیر و امید و به دنبال توافق برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، این عملیات رشد قابل ملاحظه‌ای یافته است که در نوع خود نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.