به گزارش ایسنا، حمیدرضا جلایی‌پور در مراسم تجلیل از فعالین انتخاباتی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه یزد، با بیان این که انتخابات در ایران اسلامی منشأ تغییرات بزرگ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، اظهار کرد: انتخابات فرصتی مناسب برای بحث کردن در مورد جامعه و این که چه تفکری می‌تواند کشور را بیش از پیش به سمت تعالی سوق دهد، است.


وی با اشاره به این که انتخابات ایران جنبش موقت اجتماعی است، افزود: اقدام درست از مورد انتخابات این است که بعد از برگزاری و اعلام نتایج قطعی با پیمایش دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در مورد نکات مثبت انتخابات ۹۶ گفت: مشارکت بالای ۷۰ درصد مردمی، ایجابی رأی دادن مردم به روحانی، شکست پوپولیسم اقتصادی، مردم گرایی مثبت، ورزیدگی روحانی بعد از مناظرات دوم و سوم، برخورداری از رأی بالای اهل سنت، حضور فعال جوانان در سمت‌های عالی ستادهای انتخاباتی، عدم سردادن صدای تحریم و مشارکت بالای ایرانیان خارج از کشور در انتخابات، از جمله نکات موثر و مثبت این دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور بوده است.

جلایی پور در ادامه با بیان این که مردم با حرکت گسترده مدنی خود در انتخابات نظام اسلامی ایران را در برابر بی ثباتی‌های خاورمیانه بیمه کردند، تصریح کرد: در انتخابات امسال میلیون‌ها ایرانی عاقلانه و با آینده نگری مثبت رأی دادند.

این استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران شهروندان آگاه را بزرگترین سرمایه مدنی کشور دانست و بیان کرد: آنلاین بودن انتخابات از دیگر ویژگی‌های انتخابات ۹۶ ایران اسلامی بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دولت باید برای بقای تفکر خود در پایان دوره چهار ساله کارنامه قابل قبولی ارائه کند، اظهار کرد: ائتلاف اصلاح طلبان، اعتدالیون و اصولگرایان میانه‌رو باید حداقل تا یک دهه آینده حفظ شود.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در پایان گفت: انتخابات ۹۶ نشان داد که ایران دارای دموکراسی غیر لیبرال کنترل شده است و باید بیش از پیش تقویت شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.