به گزارش انتخاب؛، آیت الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در نشست مشترک هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با هیأت رئیسه این مجلس طی سخنانی با بیان اینکه هفته کرامت ابتکار بسیار خوبی است و جایگاه حضرت معصومه(س) بسیار والاست، گفت: باید به هر بهانه‌ای ارتباط‌مان را با اهل‌بیت(ع) زیاد کنیم.

وی همچنین ضمن گرامیداشت دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی خاطرنشان کرد: ایشان اهل قرآن بودند و ان‌شاءالله با قرآن نیز محشور شوند.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه باید قدر مجلس خبرگان را بدانیم، تصریح کرد: این مجلس بالاترین نهادی است که قابل قیاس با قوای سه‌گانه نیست، چون در اینجا در ارتباط مستقیم با قلب نظام یعنی ولایت است و اگر این قلب درست کار کند، همه چیز حل می‌شود و اگر مشکل پیدا کند، همه چیز به هم می‌ریزد.

وی با تأکید بر اینکه مسئله بالاتر از حضور در کمیسیون‌های مجلس خبرگان این است که اعضای این مجلس همیشه باید مراقب اوضاع سیاسی، فرهنگی باشند، خاطرنشان کرد: این مراقبت مخصوصاً باید در مواردی باشد که با ولایت ارتباط پیدا می‌کند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در همین راستا اظهار داشت: باید ببینید که حامیان و مغرضان ولایت چه می‌کنند و برای خنثی کردن نقشه دشمنان چه باید کرد.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن مجلس خبرگان تصریح کرد: خبرگان باید انقلابی باشد و باید انقلابی عمل کند چون نتیجه حرکت‌های عادی، کم و ضعیف خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه باید در هر حال و چه به صورت فردی و چه کمیسیونی حرکت انقلابی داشته باشیم، تصریح کرد: باید در مواردی که رهبر انقلاب به آن حساس است، ما نیز حساس باشیم و این حساسیت را به جامعه منتقل کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رهبری بیش از صد مرتبه در مورد فتنه صحبت کردند و تکلیف‌مان این است که فتنه‌گر را بشناسیم و ببینیم در کدام پست‌ها جذب می‌شوند، چون جذب این افراد در پست‌ها معلوم می‌کند که کارها به کدام مسیر پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه براندازی چیزی نیست که فقط در برهه‌ای از زمان مطرح شود، خاطرنشان کرد: دلیلش این است که دشمن در فکر براندازی است و این براندازی را چون از خارج نتیجه‌ای نگرفته، از داخل شروع می‌کند.

آیت‌الله جنتی تأکید کرد: آنها با اساس اسلام سر و کار دارند و همه مسائل دیگر حاشیه است، حرف‌های دشمنان حساب‌شده است و به این فکر هستند که فاتحه انقلاب را تا چند سال دیگر بخوانند.

رئیس مجلس خبرگان با تأکید بر اینکه آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی وظیفه مجلس خبرگان است، گفت: تحریم‌های بی‌سابقه را بر ما تحمیل می‌کنند و می‌خواهند به جنگ رهبری بیایند، ولی چون مستقیم نمی‌توانند با رهبری مقابله کنند، اسم سپاه را می‌برند.

وی با اشاره به نقش سپاه و خدمات آن در کشور اظهار داشت: جز این است که سپاه سینه سپر می‌کند، کار می‌کند و در تمام عرصه‌هایی چون عرصه‌های خدماتی، بهترین کارها را عرضه کرده است؟

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: نباید سپاه را به اسم تفنگدار زد، چون این سخنان به نوعی پیاده کردن سیاست‌های آمریکاست.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: اینکه بگوییم نظام ۳۸ سال اعدام داشته است، حرف دشمن است و نباید در داخل کشور تکرار شود.

وی تصریح کرد: آتش به اختیار که رهبر انقلاب بر آن تأکید کردند، بسیار مهم است، وقتی می‌بینیم که برخی کار نمی‌کنند، باید جوانان وارد عرصه شوند، کما اینکه حضرت امام(ره) نیز بر همین عقیده بود و معتقد بود کارهای زمین‌مانده را مردم باید دست بگیرند و پیگیری این مسئله نیز وظیفه مجلس خبرگان است.

آیت‌الله جنتی با تأکید بر اینکه انتفاضه فلسطین بسیار مبارک است، خاطرنشان کرد: آنها در برابر رژیم صهیونیستی سینه سپر کرده‌اند و از گیت‌های مختلف مسجدالاقصی عبور کرده‌اند و توانسته‌اند وارد این مسجد شوند که این کار آنها بسیار ستودنی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.