به گزارش ایسنا و به نقل از بیزنس اینسایدر، "گوگل" یک امکان جدید به نام "SOS Alert" را معرفی کرد که از طریق نقشه و برنامه‌های موبایل، کاربران را از حوادث و بحران‌های در حال وقوع، باخبر می‌سازد.

برای مثال اگر کسی "آتش‌سوزی در بریتیش کلمبیا" را در گوگل جستجو کند، در صورتی که یک آتش‌سوزی در آن منطقه در حال وقوع باشد، برنامه نقشه‌های دقیق، شماره‌های اضطراری، خبرهای جدید و به روزرسانی‌های مقامات محلی را در بالای صفحه نشان می‌دهد.

"SOS Alert" از اطلاعیه‌های مستقیم نیز پشتیبانی می‌کند؛ بدین صورت که اگر کسی داخل منطقه تعیین شده باشد، گوگل برای وی مستقیما یک پیام هشدار می‌فرستد.

این ویژگی همچنین به طور مستقیم در برنامه "Maps" (نقشه) نیز کار می کند، جایی که یک علامت قرمز پر رنگ منطقه آسیب دیده را نشان می‌دهد. با ضربه زدن روی نقطه قرمز یک صفحه به شکل کارت با همان اطلاعات مفید که در حالت جستجو پیدا می‌کنید، باز می شود.

"گوگل" برای راه‌اندازی "SOS Alert" با صلیب سرخ، آژانس مدیریت اضطراری فدرال، هواشناسی فیلیپین، سازمان خدمات جوی و نجوم و بسیاری دیگر از سازمان‌ها و انجمن‌ها همکاری کرده است و همکاری خود را برای بهبود دقت و کیفیت عملکرد خود هنگام وقوع حوادث با ارگان‌های محلی ادامه خواهد داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.