به گزارش ایرنا، محمدرضا نعمت زاده شامگاه چهارشنبه در آیین عملیات اجرایی پتروشیمی سراج گستران رجال درشهرستان دیلم استان بوشهر افزود:در زمان تحریم انجام هیچ کاری مسیر نبود اما هم اکنون با کشورهایی از جمله چین، ژاپن، کره و اروپا ارتباط خوبی داریم و می توانند در زمینه اجرای طرح های مهم کمک کنند.
وی یادآورشد:هم اینک در کشور علاقه مندان سرمایه گذار خوبی داریم که می توانند با خارج برای دریافت تسهیلات ارتباط برقرار کنند.
وزیرصنعت،معدن و تجارت گفت: طرح پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر مهم و از نوع خود در کشور اولین است که ۵ مجتمع در کنار آن احداث خواهد شد و امیدواریم به نام دیلم هم ثبت شود.
وی اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح کمک شایانی به اشتغال و درآمد مردم منطقه خواهد کرد و همه باید در اجرایی شدن آن کمک و یاری کنند.
منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با رویکرد تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی به مساحت ۲۱۰۰ هکتار در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب شهر دیلم در شمال استان بوشهر قرار دارد.
ساختار صنعتی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر با نگاه به ایجاد زنجیره ارزش بگونه ای طرح ریزی شده که مجموعه ای از صنایع مختلف پالایشگاهی، بالادستی، میان دستی پتروشیمی دریک چرخه با هم کار می کنند و ازطرف دیگر متمرکز بودن تاسیسات جانبی آب شیرین کن، نیروگاه و تصفیه خانه بهینه کردن هزینه ها را در پی خواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.