به گزارش ایلنا، دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی از موضع رهبر انصارالله یمن در همکاری و همسویی با حزب‌الله لبنان در هر نبرد قدردانی کرد.

وی در ادامه با اشاره به سخنان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا علیه حزب الله لبنان تصریح کرد: در این سخنرانی قصد ندارم پاسخ سخنان وی را بدهم و آن را به زمان دیگری موکول می‌کنم.

سید حسن نصرالله در تبیین هدف اصلی عملیات در منطقه عرسال و مناطق مرزی سوریه و لبنان تاکید کرد: هدف اصلی عملیات حزب الله عقب راندن جبهه النصره و خارج کردن عناصر این گروه تروریستی از مناطق مرزی لبنان و سوریه بوده است.

وی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر با افزایش پیدا کردن حملات تروریستی و حجم توطئه‌های این گروه تروریستی علیه لبنان مقاومت به فکر یک سره کردن کار این گروه تروریستی در منطقه افتاد و با عملیاتی بزرگ شکست سنگینی به جبهه النصره وارد کرد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: تصمیم برای عملیات در این منطقه تصمیمی ایرانی یا سوری نبوده بلکه تصمیمی کاملا داخلی است و حزب الله خود این تصمیم را اتخاذ کرده است. حزب الله از زمستان گذشته خود را آماده این عملیات کرد و در بهار آمادگی‌های لجستیکی و همچنین شناسایی به اوج خود رسید و شرایط برای انجام این عملیات کاملا فراهم شد.

وی در خصوص انتخاب زمان برای آغاز این عملیات تاکید کرد: ما تصمیم گرفتیم که این عملیات را بعد از رمضان آغاز کنیم و این انتخاب هیج ارتباطی با هیچ یک از وقایع منطقه‌ای چه در سوریه، چه در خلیج فارس و چه امور بین‌المللی ندارد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: ما از ابتدا اعلام کردیم که میدان نبرد همه چیز را مشخص خواهد کرد و در روزهای گذشته این صحنه میدان بود که تمامی سخن‌ها را گفت.

نصرالله در تبیین منطقه عملیات خاطرنشان کرد: میدان نبرد به لحاظ مساحت حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع بود که با داشتن جغرافیای کوهستانی عملیات را سخت می‌کرد. دشمن نیز با استفاده از این جغرافیا استحکامات دفاعی قوی و خوبی برای خود تدارک دیده بود که شرایط را سخت‌تر می‌کرد. عناصر ترویست نیز از طرفی تجهیزات و تسلیحات خوبی در اختیار داشتند. اما رزمندگان حزب‌الله با شجاعت این حمله را آغاز کرده و با سرعت به پیشروی‌های خود ادامه می‌دادند. تجربه فرماندهان نظامی و شجاعت رزمندگان باعث شد پیروزی وحماسه بزرگی خلق شود.

وی ادامه داد: به این تروریست‌ها از پیش هشدار داده بودیم که ما را مجبور به انتخاب گزینه نظامی نکنند و با استفاده از فرصت مذاکره از منطقه خارج شوند ولی آن‌ها ما را مجبور به انتخاب این گزینه کردند.

سید حسن نصرالله ضمن تاکید بر این امر که کمتر از شش کیلومتر مربع در اشغال عناصر تروریست النصره باقی مانده و عملیات برای دستیابی به پیروزی نهایی ادامه دارد، افزود: ما در آستانه پیروزی بسیار بزرگی قرار داریم که با کمترین هزینه و تلفات ممکن به دست آمده است.

دبیر کل حزب الله لبنان در تبیین نقش ارتش لبنان در این عملیات خاطر نشان کرد: آنچه که ارتش لبنان انجام داد بسیار اساسی و مهم بوده و سهم گسترده‌ای در پیروزی علیه تروریست‌ها داشته‌ است. حمایت ارتش لبنان در خطوط مقدم و پشتیبانی و تامین امنیت اهالی این منطقه بسیار حائز اهمیت بوده و که کمک بزرگی به این پیروزی کرد.

سید حسن نصر الله افزود: حزب الله لبنان متعهد است که به اردوگاه آورگان حمله نخواهد کرد هر چند برخی از تروریست‌ها با کنار گذاشتن سلاح خود به این اردوگاه‌ها پناه بردند. حزب‌الله هیچ‌گاه اردوگاه‌های آوارگان را به رغم برخی از اختلافات سیاسی و فکری به عنوان هدف مشخص نکرده و به آن‌ها حمله نخواهد کرد. از آنجایی که تروریست‌ها در نزدیکی اردوگاه‌های آوارگان به محاصره افتاده‌اند احتمال مخفی شدن در میان آوارگان زیاد بوده و نیروهای حزب الله باید با عملیاتی دقیق و بدون آسیب رساندن به آوارگان با تروریست‌ها بجنگند.

وی تاکید کرد: حزب الله حاضر است در خصوص خروج تروریست‌ها از مناطق در حال عملیات و اردوگاه‌های آوارگان به هر نقطه مورد توافق با دولت سوریه و دولت لبنان مذاکره و همکاری کند. روز گذشته -سه‌شنبه- مذاکره جدی با عناصر تروریست‌ در میدان نبرد صورت گرفت و باید اعلام کنیم مسئول برگزاری مذاکرات دولت‌های لبنان و سوریه است همچنان که روز گذشته نماینده دولت این اقدام را صورت دادند. جبهه النصره باید بدانند که جایی نه در عرسال و نه در ادلب ندارند، آن‌ها فرصت دارند تا با مذاکره جان خود را نجات داده و خارج شوند.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد: خانواده عناصر تروریست در امان کامل قرار داشته و می‌توانند آزادانه به هر نقطه‌ای که می‌خواهند بروند.

سید حسن نصر الله اظهار داشت: تروریست‌های النصره در محاصره ارتش سوریه، حزب الله، ارتش لبنان و داعش قرار گرفته‌اند و هیچ راه فراری ندارند.

وی افزود: حزب الله لبنان آماده است پس از پایان عملیات فورا این مناطق را تحویل ارتش لبنان داده و درصورتی که ارتش تمایل به کنترل بر این مناطق داشته باشد، حزب الله نیز پس از عملیات از منطقه خارج می‌شود.

نصرالله اضافه کرد: در شرایط کنونی با پیروزی در دستیابی به هدف پیشروی در صحنه نبرد ادامه داشته و تا پایان عملیات ادامه پیدا خواهد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطر نشان کرد: ما عجله‌ای برای پایان عملیات نداشته و سعی در حفظ جان نیروهای خود داریم، از سوی دیگر امیدواریم در فرصت باقی مانده ترویست‌ها با استفاده از فرصت مذاکره از منطقه خارج شوند.

وی گفت که این پیروزی را به تمامی مسلمانان و مسیحی و مردم منطقه و خارج از منطقه که از ظلم وجور این تروریست‌ها رنج بردند، هدیه می‌کنیم.

حسن نصر الله در رابطه با گام بعدی حزب الله پس از شکست جبهه النصره تصریح کرد: در خصوص اقدام آتی، پس از پایان این عملیات و در فرصت دیگری اهداف بعدی حزب الله را اعلام خواهم کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین خاطر نشان کرد: باید از تمامی حامیان از سیاستمداران و رزمندگان گرفته تا مردم منطقه که با حمایت خود زمینه ساز این پیروزی بزرگ شدند، تشکر ‌کنم.

وی در پایان افزود: از تمامی شهدا و مجروحانی که با خون خود ایثار و فداکاری کرده یاد کرده و از خانواده این مجاهدان قدردانی می‌کنم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.