به گزارش ایلنا، سید حمید کلانتری امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان زنجان که در شهر هیدج برگزار شد، اظهار کرد: این طرح در حوزه‌های کشاورزی، شیلات، صنایع‌دستی و بخش‌های دیگر با رویکرد تشکیل تعاونی جدید و تقویت تعاونی‌های پیشین برای توسعه روستاها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در ۱۱۱ گرایش شغلی تعاونی فعال در کشور داریم، افزود: ۹۷ هزار تعاونی فعال و یک‌هزار و ۵۵۰ تعاونی تامین نیاز در کشور وجود دارد.

این مسئول یاد آور شد: امسال افزون بر ۴۰۰ هزار شغلی که به‌طور طبیعی و معمول ایجاد می‌شود ۶۰۰ هزار شغل از طریق برنامه‌های وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی ایجاد خواهد شد.

کلانتری با اشاره به طرح روستا تعاون تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر معادل ریالی، ر ۱.۵ میلیارد دلار با نرخ صفر درصد از صندوق توسعه ملی با تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان به دولت برای اجرای طرح‌های اشتغال پایدار ابلاغ شده و در اختیار ۴ بانک عامل؛ پست بانک، توسعه تعاون، کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید قرار می گیرد.

وی با اشاره به قطب تولید کفش در شهر هیدج افزود: تولید بیش از ۵ میلیون جفت کفش در ۱۲۰ واحد تولیدی با اشتغال مستقیم یک‌هزار نفر در شهر هیدج موضوع خوبی است که با سرمایه گذاری مردم ایجاد شده است.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تعاونی‌های تامین نیاز برای تولیدی های کفش هیدج یادآور شد: تعاونی‌ها مجموعه ای است که خدماتی مانند بازاریابی، تحقیق، توسعه، نظارت، صادرات و دیگر اقدامات تخصصی مورد نیاز تولیدکنندگان را تامین می کند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی کوچک نمی‌توانند به تنهایی در صادرات موفق باشند، خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها می‌توانند در این زمینه به این تولیدکنندگان کمک کنند.

این مسئول تصریح کرد: در زمینه کفش هیدج باید برندسازی شود و با توجه به علاقه و انگیزه تولیدکنندگان، این صنعت قابلیت تبدیل‌شدن به برند بین‌المللی را دارد و با برند شهر هیدج مانند کفش ملی در تمام مراکز استان‌ها شعبه داشته باشد.

معاون تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید با ارتقا کیفیت و کارها و طراحی‌های جدید جایگاه ویژه‌ای در بازار برای خود ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: در سایر حوزه‌ها مانند گردشگری، کشاورزی و خدمات تولیداتی که دارای مزیت نسبی و الویت‌دار هستند می‌توانند از این الگوی تعاونی‌ها استفاده کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.