به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر خارجه مصر که در پاریس به سر می برد،از مواضع برخی کشورهای غربی (بدون نام بردن از کشورها) ابراز تأسف کرد و افزود: کشورهای غربی نمی خواهند تهدید ناشی از مواضع و اقدامات قطر و تاثیر آن بر ثبات منطقه را درک کنند.
این اولین انتقاد کشورهای محاصره کننده (عربستان، امارات، مصر و بحرین) قطر از مواضع کشورهای غربی در قبال بحران در روابط آنها با دوحه است.
مقامات غربی هراز گاهی از تحریم های اعمال شده توسط کشورهای محاصره کننده قطر به بهانه حمایت از تروریسم، انتقاد می کنند.
وزیر امور خارجه مصر روز گذشته نیز با بیان اینکه قطر چاره ای جز پذیرفتن خواسته های چهار کشور عربی محاصره کننده آن را ندارد،‌ گفت: چهار کشور تحریم کننده دوحه، هیچ گونه راه حل میانه ای را برای حل بحران با قطر نمی پذیرند.
شکری افزود:‌ راه حل میانه ای برای این موضوع وجود ندارد. نمی توان با هیچ شکل از اشکال تروریسم به راه حل میانه دست یافت. جایی برای هیچ نوع مذاکره با قطر در این باره وجود ندارد.
عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن گذشته (15 خرداد96) با متهم کردن قطر به حمایت از سازمان های تروریستی ، روابط دیپلماتیک خود را با آن قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.
قطر اقدامات و خواسته های کشورهای تحریم کننده را عامل نقض حق حاکمیت ملی خود دانسته و آنها را رد کرده است.
سفرهای منطقه و بین المللی بسیاری در راستای حل این بحران به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس صورت گرفته اما تاکنون نتیجه ای نداده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.