به گزارش ایرنا تعیین جانشین رهبر فقید جنبش کردستان عراق؛ نوری المالکی خواستار حضور نظامی قدرتمند روسیه در عراق؛ همبستگی زیر شاخه های مجلس اعلا به جریان حکمت؛ تولد یک جریان جدید سیاسی در عراق؛ هلاکت عضو ارشد داعش در حمله هوایی به موصل؛ و العبادی خواستار نفی شعارهای فرقه ای؛ از خبرهای مهم روز سه شنبه این کشور است.

** بعد از گذشت بیش از دو ماه از درگذشت مرحوم نوشیروان مصطفی موسس و رهبر جنبش تغییر در کردستان عراق، شورای تصمیم گیری این جنبش امروز سه شنبه عمر سید علی با کسب ۳۸ رای اعضای شورا به عنوان دبیر کل جدید جنبش تغییر انتخاب شد.
عمر سید علی به همراه انوشیروان مصطفی جزو موسسان جنبش تغییر در سال 2009میلادی بودند.

** معاون رئیس جمهوری عراق امروز در دیدار با رئیس شورای عالی فدراسیون روسیه (مجلس سنا) ضمن تاکید بر روابط محکم و تاریخی مسکو و بغداد، حضور مستقیم و قدرتمند نظامیان روسی در عراق را با هدف برقراری موازنه قوا خواستار شد.
روسیه و عراق همکاری های مختلف در بخش های مختلف دفاعی-فنی دارند و تسلیحات روسی به این کشور فروخته می شود.

** جریان ها و تشکل های سیاسی زیرشاخه مجلس اعلای اسلامی عراق به دنبال اعلام تاسیس جریان حکمت به رهبری سیدعمار حکیم با صدور بیانیه هایی همبستگی به این جریان جدید سیاسی در عراق را اعلام کردند و همزمان پلاکاردهای جریان حکمت در مقر اقامت و دفتر سیاسی سیدعمار حکیم جایگزین نام 'مجلس اعلای اسلامی عراق' شد.
سید عمار حکیم شب گذشته با صدور بیانیه ای، جدایی خود از مجلس اعلا و تشکیل جریان جدید سیاسی با نام جریان حکمت ملی را اعلام کرد.

** عمار حکیم رهبر ائتلاف ملی، بزرگ ترین جریان سیاسی عراق، دوشنبه شب در سخنانی خطاب به مردم عراق از تشکیل یک جریان سیاسی جدید به نام 'حکمت ملی' خبر داد و ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب بخاطر حمایت از عراق؛ در خصوص آینده کشورش گفت که 'عراق پل ارتباط است نه پل جنگ'.
وی در آغاز سخنانش گفت که عراق نیازمند یک جریان سیاسی در حد چالش هاست، جریانی که بتواند دردهای این کشور را التیام بخشد و عنوان اصلی آن عراق باشد و بتواند برای شهروندان اعتماد سازی کند.

** به گزارش منابع خبری؛ ایاد العبیدی از سرکردگان ارشد داعش و از گزینه های احتمالی جانشینی 'ابوبکر البغدادی' سرکرده این گروه تکفیری در حمله هوایی جنگنده های ائتلاف در غرب موصل به هلاکت رسیده است؛ این خبر در حالی منتشر می شود که هنوز از سرنوشت خود سرکرده داعش خبری در دست نیست.

** نخست وزیر عراق روز دوشنبه در جریان جشن هفته پیروزی که از سوی حزب الدعوه اسلامی عراق برگزار شد، از عموم عراقی ها و جریان های سیاسی خواست تا تمسک به وحدت صفوف شعارهای فرقه ای را که منجر به خشونت می شود، نفی کنند.
العبادی در واکنش به برخی گزارش های بین المللی در خصوص تلفات غیر نظامیان و موضوعات مربوط به عملیات موصل، از سازمان های بین المللی و حقوق بشری خواست اطلاعات خود را از منابع موثق عراقی کسب کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.