به گزارش ایرنا توطئه گران نگران پاکسازی قلمون و عرسال از وجود تروریسم؛ پاکسازی۲۰ هزار کیلومتر مربع خاک سوریه از اشغال تروریست ها؛ اعتراف ترامپ به بیهودگی حمایت از تروریست های سوریه؛ ارتش سوریه در آستانه ورود به استان دیرالزور؛ و توقیف سلاح ارسالی برای تروریست ها در القلمون غربی؛ از خبرهای مهم روز سه شنبه این کشور است.

** یکی از روزنامه های عربی، از نگرانی و دلواپسی توطئه گران علیه سوریه و لبنان می نویسد که قلمون غربی و عرسال هم از اشغال گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره پاکسازی شده است.
روزنامه الوطن چاپ مسقط امروز نوشت: همواره طرف سومی در پشت حوادث قرار دارد که آن را به میل خویش جهت دهی می کند و جهت نیز مشخص و آشکار است و آن چیزی غیر از فتنه، ویرانی و کشتار نیست.

** پایگاه خبری وزارت دفاع روسیه امروز به نقل از ژنرال سرگئی رودسکوی رئیس اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که طی دو ماه گذشته هواپیماهای هوافضای روسیه با انجام بیش از دو هزار پرواز با هدف بمباران اهداف تروریست ها، سبب پاکسازی 20 هزار کیلومتر مربع از خاک سوریه شده اند که این رقم معادل 40 درصد کل آزادسازی اراضی بوده است.

** رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی ضمن حمله به روزنامه واشنگتن پست، برنامه لغو شده سیا برای آموزش و تسلیح تروریست های مخالف دولت سوریه را خطرناک و بی فایده دانست و با کنایه به مالکیت شرکت آمازون بر روزنامه واشنگتن پست نوشت: آمازون-واشنگتن پست در مورد تصمیم من در لغو پرداخت های گسترده به شورشیان سوری در حال جنگ با اسد، داستان پردازی کرده اند.
واشنگتن پست در گزارش هفته پیش خود، تصمیم ترامپ را پیروزی بزرگی برای روسیه خوانده بود.

** بنا بر اعلام امروز منابع میدانی، نیروهای مسلح سوریه در ادامه پیشروی خود از محور جنوبی شهر رقه به سوی مرزهای غربی استان دیرالزور روستای السلام علیکم و منطقه خلف الکبیت را از گروه تروریستی تکفیری داعش آزاد کردند و در ادامه پیشروی در این منطقه به فاصله هفت کیلومتری مرزهای استان دیرالزور رسیدند.
نیروهای سوری با پشتیبانی مقاومت، پیش از این از شرق استان حمص خود را به مرزهای استان دیرالزور رسانده بودند.

** ارتش سوریه یک کامیون حامل اسلحه و مهمات تروریست ها را که از بادیه شام به سوی ارتفاعات القلمون غربی و مرزهای لبنان درحرکت بود، کشف و ضبط کردند.
این محموله همزمان با پیشروی سریع ارتش سوریه، لبنان و مقاومت اسلامی در بلندی های القلمون سوریه و عرسال لبنان و پاکسازی این منطقه مرزی از لوث باقیمانده های دو گروه تروریستی تکفیری النصره و داعش، برای پشتیبانی از تروریست ها ارسال شده و نشان دهنده حمایت تسلیحاتی و تجهیزاتی طرف های خارجی از تروریست هاست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.