سیدابراهیم اسداللهی، سرپرست روابط عمومی سازمان حج با ابراز تعجب نسبت به حجمِ شایعاتی که در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی درباره حج منتشر شده، به ایسنا گفت: سازمان حج و زیارت با عربستان قراردادی دارد که در آن همه تعهدات مشخص شده و سفر حج نیز طبق آن و با برنامه‌ریزی ان‌شاءالله انجام می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ـ نماینده ولی فقیه در امور حج ـ نیز بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند.

وی درباره بلاتکلیفی بخشی از پروازهای حج که در برخی رسانه‌ها به آن پرداخته شده اظهار کرد: وقتی با هواپیمای جمهوری اسلامی ایران برای پروازهای حج قرارداد بسته شده و زمان‌بندی پروازها مشخص است، چگونه امکان دارد برنامه پروازی حج بلاتکلیف باشد؟ ما با عربستان در این‌باره توافق کرده‌ایم و آنها متعهد به انجام این کار هستند، هفته گذشته نیز نخستین پیش پرواز حج بدون هیچ مساله‌ای انجام شد و در ادامه این روند، مشکلی دیده نمی‌شود.

اسداللهی ادامه داد: سازمان حج و زیارت درحال آماده‌سازی مراسم بدرقه حجاج ایرانی به عربستان در روز نهم مرداد است و برنامه‌ریزی‌ها کامل شده و ان‌شاءالله از این تاریخ، اعزام زائران ایرانی به عربستان آغاز می‌شود.

مطابق برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت، اعزام زائران ایرانی به عربستان از نهم مردادماه آغاز می‌شود که این روند تا چهارم شهریورماه ادامه دارد و اولین گروه از زائران نیز ۱۵ شهریورماه به کشور بازمی‌گردند.

ایرانی‌ها با ۳۳۵ پرواز از ۲۰ ایستگاه پروازی در کشور به عربستان اعزام خواهند شد.

از جمع ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائری که امسال به حج مشرف می‌شوند، ۴۰ هزار و ۲۶۰ نفر مرد و ۴۰ هزار و ۳۳۶ نفر زن هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.