به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، آشفتگی سیاسی در آمریکا موجب شده تا قیمت طلا بعد از رسیدن به بالاترین رقم یک ماه گذشته در جلسه قبل، امروز نیز روند افزایشی به خود بگیرد. این در حالی است که سرمایه گذاران در انتظار مشخص شدن نتیجه سیاستگذاری پولی فدرال رزرو آمریکا هستند.

در آستانه نشست دو روزه سیاستگذاری فدرال رزرو آمریکا، سرمایه گذاران منتظر گرفتن سرنخ هایی در مورد زمان نوبت بعدی افزایش نرخ بهره هستند.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «هرچند انتظار نمی رود نرخ بهره مجددا افزایش یابد، اما بازار احتمالا در آستانه نشست امروز آرام خواهد بود.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۱۲۵۶ دلار و ۸۵ سنت رسید. قیمت طلا دیروز به رقم ۱۲۵۸ دلار و ۷۹ سنت رسید که بالاترین رقم از ۲۳ ژوئن تاکنون بود.

قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه اوت نیز ۰.۲۱ درصد افزایش داشت و به ۱۲۶۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون گفت: «ما همچنان نگاه مثبت محتاطانه ای به بازار طلا داریم زیرا با توجه به آشتفگی سیاسی موجود در واشنگتن و نزدیک شدن ضرب الاجل تعیین شده برای تمدید سقف بدهی ها هیچ پایانی برای تضعیف دلار دیده نمی شود.»

امروز ارزش دلار به دلیل انتشار آمارهای بهتر از حد انتظار از اقتصاد آمریکا افزایش داشت، اما چشم انداز بازار ارز آمریکا به دلیل تردیدها به توانایی ترامپ برای پیشبرد برنامه های محرک اقتصادی و اصلاح مالیاتی اش، همچنان کاهشی است.

جیرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ دیروز به ماموران تحقیق سنا گفت که وی به رغم ۴ دیداری که در طی سال گذشته با روس ها داشته، هیچ نقشی در تلاش های کرملین برای دخالت در انتخابات آمریکا نداشته است.

قیمت نقره نیز امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۶ دلار و ۴۸ سنت رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.