به گزارش ایسنا به نقل از سومریه نیوز، عمار الحکیم روز دوشنبه از تأسیس جریان "حکمت ملی" خبر داد. این اقدام بعد از آن صورت گرفت که یک منبع آگاه اعلام کرد عمار الحکیم، مجلس اعلا را ترک کرده و یک جریان سیاسی جدید تشکیل داده است.

عمار الحکیم روز دوشنبه اعلام کرد که جریان حکمت ملی فعالیت سیاسی را در چارچوب روند دموکراسی و آزادی جامعه انجام می‌دهد و با همگان اما با افکار و چارچوب‌های جدید، همکاری خواهد کرد.

وی گفت: عراق ۲۰۱۷ با عراق ۲۰۰۳ فرق دارد و گروه‌های سیاسی فعال باید به این تفاوت توجه داشته باشند. ما ایمان داریم که مسائل بزرگ امت‌مان باید از طریق توافق کشورهای دوست صورت گیرد. ما همواره از کسانی هستیم که خواهان مذاکره و تفاهم هستند.

عمار الحکیم از ایران و رهبر انقلاب اسلامی ایران و مردم بزرگوار آن قدردانی کرد و گفت: جریان حکمت ملی جریان مردم عراق است و از واقعیت این مردم سرچشمه گرفته است.

در همین حال مجلس اعلای اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: در سایه پیروزی‌های بزرگ ما و در مقابله با چالش‌های سیاسی آتی و حماسه بزرگی که مردم در انتخابات آتی رقم خواهند زد، ما تأکید می‌کنیم که مجلس اعلا بار دیگر با مردم خود میثاق بسته و متعهد می‌شود که در راستای همان آرمان‌های سیاسی و دینی گام بردارد.

در این بیانیه آمده است: مجلس اعلا هرگز از توجه به رنج و مشکلات مردم دست نخواهد کشید و برای وحدت اعضای این جریان و یکپارچه کردن مسیرهای سیاسی خود تلاش می‌کند. ما از مردم می‌‎خواهیم منتظر گام‌های بعدی ما باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.