به گزارش ایلنا، زهرا احمدی پور شامگاه دوشنبه در نشست با فعالین اقتصادی حوزه صنایع دستی و گردشگری کردستان که در استانداری تشکیل شد افزود: کار تسهیل‌گری و خدمت مربوط به دستگاه های اجرایی است و جهت بها دادن به بخش خصوصی نیز تصدی گری توسط بخش خصوصی انجام می شود.

وی با بیان اینکه گردشگری با ورود بخش خصوصی رونق می گیرد، اظهار داشت: بخش خصوصی به خاطر منافع صنفی هم که شده در راستای رونق صنایع دستی و گردشگری تلاش می کند.

رئیس‌سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشران توسعه گردشگری را در بخش خصوصی دانست و گفت: سازمان میراث فرهنگی تسهیلات و حمایت هایی از طریق قوانین و هماهنگی بین دستگاهی را انجام می‌دهد ولی نباید از مشارکت مردم هم در این حوزه غافل شد.

احمدی پور اظهار داشت: به واسطه خوشه‌های گردشگری می‌توانیم در کشور تولید ارزش افزوده داشته باشیم چنانچه نقطه ای عمل کردن منجر به توسعه منطقه نمی‌شود.

وی بر اهمیت تشکیل تورهای مشترک گردشگری تاکید کرد و ابراز داشت: بر اساس تولید محتوا می‌توان تورهای دیگری را از طریق برگزاری همایش‌ها و نشست‌های دولتی به صورت ادواری در استان‌ها نیز تعریف کرد.

احمدی‌پور خاطرنشان کرد: تولید محتوا برای شناساندن پتانسیل کردستان در حوزه گردشگری باید انجام شود و با انتشار ملی و بین المللی تولیدات استانی می توان بر این امر جامه عمل پوشاند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهره گیری از فضاهای مجازی را در توسعه گردشگری مهم ارزیابی کرد و گفت: برای معرفی بیشتر کردستان شبکه‌های مجازی و کانال‌های ارتباطی می‌تواند زمینه ورود بیشتر گردشگران را به استان مهیا کند.

احمدی پور دلیل ایجاد طرح ظربتی اشتغال در روستاها را مقوله بیکاری ذکر کرد و گفت: جهت‌گیری سازمان میراث فرهنگی این است که با استفاده از ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی می توان اشتغال پایدار را ایجاد کرد.

وی تاکید کرد: با تشکیل کانون فارغ التحصیلان بیکار در استان ها و تهیه بانک اطلاعتی می توان به فراخور توانایی که دارند برای طرح ها مشارکت داده شوند.

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سرمایه گذاری در حوزه گردشگری امنیت را تامین می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.