به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وضعیت آشفته سیاسی در آمریکا که ارزش دلار را به پایین ترین رقم در طی بیش از یک سال گذشته رسانده موجب شد تا قیمت طلا امروز تا بالاترین رقم ۴ هفته رسید اما بعدا اندکی کاهش یافت.

در حالی که نگرانی های سیاسی در آمریکا امیدها به تصویب سریع برنامه های تحریک رشد اقتصادی و اصلاح مالیاتی ترامپ را کاهش داده استریال ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، امروز در نزدیکی پایین ترین رقم ۱۳ ماه گذشته قرار گرفت.

تضعیف دلار موجب می‌شود قیمت کالاهای ارزش گذاری شده به دلار از جمله طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری پایین بیاید و این موجب افزایش تقاضا برای فلز زرد شود. به علاوه، در شرایط آشفته سیاسی و اقتصادی، معمولا سرمایه گذاران برای در امان نگه داشتن پول های خود از نوسانات بازارهای مالی، به بازار طلا پناه می‌برند.

یوئیچی ایکه میزو، تحلیلگر استاندارد بانک شعبه توکیو در این باره گفت: «من فکر می کنم مردم دارند بیش از پیش نگران اتفاقات (مربوط به جنجال های حول دولت ترامپ) می شوند.» وی افزود: «انتظار می رود بازار در آستانه تعطیلات تابستانی در آسیا آرام باشد، اما اگر نوسانی هم رخ بدهد، آن نوسان افزایشی خواهد بود نه کاهشی.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۶ درصد کاهش به ۱۲۵۳ دلار و ۱ سنت رسید. اوایل جلسه امروز قیمت فلز زرد به بالاترین رقم ۴ هفته اخیر یعنی ۱۲۵۷ دلار و ۱۸ سنت رسیده بود. قیمت طلا در هفته گذشته ۲.۱ درصد رشد داشت.

در هفته گذشته تقاضا برای طلا در بازار آسیا به دلیل رشد قیمت ها کاهش داشت و کاهش فصلی تقاضا نیز بر میزان خرید فلز زرد در بازار هند تاثیر گذاشت.

در سایر بازارهای فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۶ دلار و ۴۲ سنت رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.