به گزارش ایلنا، حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه عصر امروز در بغداد با نزار خیرالله، معاون سیاسی وزارت خارجه عراق ملاقات و در چارچوب کمیته مشترک سیاسی دو کشور، مسائل مورد اهتمام دو جانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

در ابتدای این نشست روسای ایرانی و عراقی کمیته مشترک حقوقی و فنی دو کشور گزارشی از جلسات کمیته مزبور و توافقات و اختلافات موجود ارائه و سپس جابری انصاری و نزار خیرالله دیدگاه‌های خود را در زمینه این گزارش و روش‌های حل مشکلات موجود ارایه کردند.

در پایان این بخش از نشست، توافق شد جلسه جمع‌بندی کمیته حقوقی و فنی صبح فردا برای بررسی مسائل باقیمانده برگزار شود.

در بخش دوم این نشست، طرفین روند همکاری‌های دوجانبه به ویژه در حوزه اقتصادی را بررسی و در خصوص موانع موجود در برابر گسترش مناسبات اقتصادی دو کشور تبادل نظر کردند.

جابری انصاری در این نشست بر ضرورت رفع مشکلات بازرگانان و شرکت‌های ایرانی و لزوم تنظیم مقررات تسهیل‌کننده مناسبات تجاری دو کشور تاکید کرد.

مسایل مرتبط با همکاری‌های راهبردی در حوزه انرژی و حمل و نقل، تعاملات بانکی، تعرفه‌های گمرکی، پدیده ریزگردها، روادید تجار و شهروندان، فراهم‌سازی مقدمات برگزاری موفق زیارت اربعینی و تبادل زندانیان در این نشست بررسی شد.

نشست بعدی کمیته سیاسی ایران و عراق امشب در قالب ضیافت شام کاری با حضور جابری انصاری و نزار خیرالله، معاونین وزرای خارجه دو کشور برگزار و طرفین در خصوص مسائل سیاسی و منطقه‌ای تبادل نظر خواهند کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.