به گزارش ایرنا روزنامه ایندیپندنت روز یکشنبه در گزارشی نوشت: رهبران دمکرات و جمهوریخواه کنگره به تازگی قانونی را برای مجازات روسیه به دلیل مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصویب کردند.
این قانون جدید، ترامپ را از لغو یکجانبه تحریم های مسکو باز می دارد، در حالی که رئیس جمهوری آمریکا پیشتر گفته بود که باید به خاطر دیپلماسی بین دو کشور آمریکا و روسیه، تحریم های مسکو را لغو کرد.
اگرچه رئیس جمهوری آمریکا از اختیار وتوی این قانون برخوردار است، این کار به شبهات موجود در مورد حمایت بیش از حد ترامپ از جمهوری فدرال ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دامن می زند.
این قانون که قرار است روز سه شنبه در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته شود، زمینه امکان اعمال تحریم های جدید علیه روسیه را به دلیل ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه اوکراین به خاک خود در سال 2014 و همچنین مداخله ادعایی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هموار می کند.
هرچند مسکو هر گونه اقدام خلافی را در ارتباط با انتخابات آمریکا رد کرده است، بازپرسان آمریکایی در حال بررسی احتمال تبانی بین اعضای کمپین ترامپ و مقام های روس هستند.
در همین حال، دمیتری پسکو سخنگوی کرملین، تحریم های پیشنهادی علیه روسیه را به شدت منفی دانسته است.
چاک شومر رهبر دمکرات های سنا نیز گفته است: با توجه به تخلفات روسیه و ناتوانی ترامپ در برخورد با این موارد، لایحه تحریم هایی همانند لایحه مورد توافق دمکرات ها و جمهوریخواهان، لایحه ای الزامی است.
وی یادآور شد که سنا در زمینه این لایحه قانونی اقدام می کند و آن را به نزد رئیس جمهوری می فرستد.
از سوی دیگر، ترامپ روز گذشته (شنبه) در توییتی اعلام کرد که از قدرت تام برای صدور فرمان عفو برخوردار است.
واشنگتن پست به تازگی گزارش داد که ترامپ در مورد اختیارات خود در منصب رئیس جمهوری برای صدور فرمان عفو دستیاران، خویشاوندان و حتی خودش در ارتباط با پرونده تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، استعلام کرده است.
ترامپ روز گذشته توییت کرد: در حالی که همه موافقند که رئیس جمهوری آمریکا از قدرت تام برای بخشش برخوردار است، چرا به این مساله فکر کنیم در زمانی که تنها جرم، درز اطلاعات علیه ما است.
کاخ سفید روز جمعه احتمال انتشار پیام عفو ترامپ را در مورد افراد مرتبط با این پرونده، منتفی ندانست.
این مسئله، خشم و انتقاد شدید مارک وارنر سناتور ارشد دمکرات عضو کمیته اطلاعات سنا را برانگیخته به گونه ای که به ترامپ در مورد عفو افراد دخیل در پرونده تحقیق در باره مداخله روسیه، هشدار داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.