به گزارش ایرنا شولتز از حزب سوسیال دموکرات آلمان ، در گفتگویی با خبرگزاری رویترز گفت : ارقام مربوط به ورود پناهجویان به ایتالیا از مسیر مدیترانه که هزاران نفر در روز است واقعا نگران کننده است و اگر می خواهیم از تکرار موج پناهجویان در سال ۲۰۱۵ جلوگیری کنیم باید هم اکنون اقدام کنیم زیرا ایتالیایی ها در حال رسیدن به انتهای حد توان خودشان برای مقابله با این موضوع هستند.
وی افزود: لازم است که سایر کشورهای اتحادیه اروپا با اقداماتی همانند پذیرش شماری از پناهجویان ، به ایتالیا کمک کنند .
شولتز خاطرنشان کرد که روز یکشنبه با ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپا در خصوص کمک های احتمالی این کمیسیون به کشورهای مایل به پذیرش پناهجویان ، صحبت کرده است و افزود که در هفته جاری با مقامات ایتالیا و کمیسیون اروپا در این خصوص صحبت خواهد کرد.
شولتز همچنین در گفت وگویی با روزنامه 'بیلد ام سانتاگ' گفت که شرایط بسیار انفجاری است و او می خواهد این مساله را به یکی از موضوعات انتخاباتی تبدیل کند ، و در کنایه ای انتخاباتی به مرکل گفت: کسانی که می خواهند زمان بخرند و از این موضوع تا زمان انتخابات صرفنظر کنند خیلی خودخواهانه رفتار می کنند.
در سپتامبر سال ۲۰۱۵ مرکل مرزهای آلمان را به روی پناهجویان گشود و در آن سال حدود ۸۹۰ هزار پناهجو وارد آلمان شد که این مساله انتقادهایی را متوجه دولت مرکل کرد و موجب افزایش آرای احزاب دست راستی مانند حزب 'آلترناتیو برای آلمان' شد. در سال جاری تا کنون بیش از ۹۳ هزار پناهجو عمدتا از کشورهای آفریقایی و بنگلادش وارد آلمان شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش نشان می دهد.
این در حالی است که انتخابات آلمان روز 24 سپتامبر (دوم مهر) برگزار می شود و بنا به تازه ترین نظرسنجی ها حزب سوسیال دموکرات حدود 25 درصد و حزب محافظه کار دموکرات مسیحی مرکل حدود 38 درصد رای دارد.
در همین حال ، 'هوست سیهوفر' رهبر حزب سوسیال مسیحی وابسته به حزب دموکرات مسیحی در ایالت بایرن ، در گفتگو با روزنامه 'ولت ام زانتاگ' در خصوص وضعیت پناهجویان گفت: اوضاع آرام است اما همه می دانیم که موج مهاجران ادامه خواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.