به گزارش ایرنا به نفل از خبرگزاری رسمی الجزایر (واج)، ارزش صادرات این کشور از ماه ژانویه تا ژوئن سال جاری ۱۸.۱۴میلیارد دلار بوده که در مقایسه با همین مدت در سال ۲۰۱۶، ۴.۸۲ میلیارد دلار افزایش داشته است.
از سوی دیگر واردات الجزایر طی این مدت در مقایسه با سال گذشته، 904میلیون دلار کاهش داشته و به 22میلیارد و 986 میلیون دلار رسیده است در حالی که سال گذشته طی این مدت، واردات الجزایر به ارزش 23میلیارد و 89میلیون دلار بود.
دولت الجزایر شرایط خاصی برای واردات کالا تعیین کرده و واردات برخی کالاها از جمله برخی مواد غذایی و صنعتی را ممنوع کرده است.
دولت اعلام کرده است، با ایجاد قید و شرط هایی برای واردات کالا، ارزش واردات کالا از 66 میلیارد دلار در سال 2014 به 35 میلیارد دلار در سال 2016 رسید. دولت همچنین اعلام کرد که می خواهد تا پایان سال 2017، ارزش واردات کالا به الجزایر را 30میلیارد دلار برساند.
البته باید گفت که کاهش واردات و از جمله واردات خودرو منجر به افزایش قیمت خودرو در بازار به میزان ۳۰ تا ۴۰درصد در الجزایر شد.
بر اساس اعلام اداره ملی آمار الجزایر، تورم سالیانه در این کشور تا پایان ماه ژوئن به 6.5درصد رسید.
از تابستان سال ۲۰۱۴ که قیمت نفت کاهش چشمگیری داشت، بسیاری از کشورهای صادر کننده نفت به صورت جدی به فکر این افتادند که وابستگی خود را به نفت کاهش دهند .
97 درصد صادرات الجزایر را نفت و مشتقات آن تشکیل می دهد.
درآمد الجزایر ناشی از صادرات نفت در سال ۲۰۱۴ حدود ۲۰۰میلیارد دلار بود که این رقم در سال ۲۰۱۶ به ۱۱۴میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۷ به ۱۰۸میلیارد دلار رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.