به گزارش ایرنا، یگان های ارتش سوریه در درگیری با گروه تروریستی تکفیری داعش و پیشروی خود در جنوب رقه شهرک الدخیله، چاه گاز و میدان گازی السبخاوی در جنوب رقه را آزاد کردند.
پیشروی ارتش سوریه در این مناطق از دو محور مختلف نخست از مناطق جنوبی شهر 'الرصافه' در جنوب استان رقه به سوی شمال شهر 'السخنه' در استان حمص صورت گرفت.
ارتش سوریه در این محور هم اکنون به اطراف شهرک 'الکوم' در مرز استان های رقه و حمص رسیده و این نخستین نقطه ای می باشد که ارتش از استان رقه وارد استان حمص شده است.
شهرک الکوم دروازه تسلط بر رشته کوه های شمال شهر السخنه در استان حمص است و تسلط بر این کوه ها، السخنه را در تیررس کامل ارتش سوریه قرار می دهد.
السخنه تنها پایگاه بزرگ گروه تروریستی داعش در باردیه سوریه است و تسلط بر آن، مسیر پیشروی ارتش به سوی شهر دیرالزور و شکستن محاصره سه ساله آن را آسان می کند.
محور دوم پیشروی ارتش سوریه، حرکت به سمت جنوب شرق استان رقه تا مرزهای استان دیرالزور است.
محور دیگری که احتمال پیشروی ارتش سوریه در آن وجود دارد، سه راه 'البشری' است که از تقاطع جاده قدیم در استان های رقه، دیرالزور و حمص است و در صورت حرکت ارتش در این مسیر به کوه 'البشری' در ریف غربی دیرالزور می رسد که به خاطر ارتفاع و تسلط بسیار آن بر مناطق غربی استان دیرالزور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.