به گزارش ایرنا خبرگزاری آناتولی امروز / یکشنبه/ گزارش داد که‌ نزدیک به هزاران شهروند آمریکایی از جمله یهودیان در اعتراض به تجاوزهای سران رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی،‌ به خیابان های ایالت نیویورک آمده و تظاهرات کردند.
این تظاهرات که زنان نیز حضور گسترده ای در آن داشتند از میدان معروف تایمز آغاز شد و متعرضان به سمت ساختمان نمایندگی دائم اسرائیل در سازمان ملل راهپیمایی کردند.
معترضان خواستار پایان دادن اشغال گری اسرائیل بر خاک فلسطین شدند و پارچه نوشته هایی را با خود حمل می کردند که بر روی آن نوشته شده بود: «نبود عدالت یعنی نبود صلح»،‌ «اسرائیل دست از مسجد الاقصی بردار» «فلسطین آزاد شود».
تظاهر کنندگان ضمن آنکه از جامعه جهانی خواستند که تجاوزهای رژیم صهیونیستی را در مسجد الاقصی محکوم کند، از آمریکا هم خواستند کمک های مالی را که سالانه در اختیار این رژیم قرار می دهد، قطع کند.
بر اساس این گزارش، «ماوری صالاخان» مدیر بخش منابع انسانی موسسه حقوق بشر «عافیه» و‌ اعضای موسسه او با هدف حمایت از معترضان مخالف اشغالگری خاک فلسطین در این تظاهرات شرکت کردند.
وی افزود: بسیاری از آمریکایی ها نمی دانند پول هایی که به عنوان مالیات به دولت می دهند،‌ در جنایت های غیر انسانی به کار گرفته می شود. امیدواریم این تظاهرات نخستین اقدام برای بیداری آمریکایی ها باشد و این موضوع را درک کنند.
بر اساس این گزارش‌، هشت روز از بسته شدن درهای مسجد الاقصی به روی فلسطینیان می گذرد و همچنان تنش ها در فلسطین اشغالی ادامه دارد.
بیت المقدس و سرزمین های اشغالی از روز جمعه گذشته و در نتیجه شهادت چهار فلسطینی و کشته شدن دو نظامی رژیم صهیونیستی ناآرام شده است.
در پی وقوع این حوادث، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور بستن درهای مسجد الاقصی را صادر کرد و اجازه نداد نمازگزاران فلسطینی در صحن این مسجد نماز جمعه را به جا بیاورند.
رژیم صهیونیستی در پی تشدید اقدامات تحریک آمیز علیه مسجد الاقصی، دروازه های الکترونیکی در ورودی های مسجد الاقصی نصب کرده است. این اقدام خشم مسلمانان را بیش از پیش برانگیخته است.
مقام های فلسطینی پیش تر از جامعه جهانی خواسته بودند تا با فشار به رژیم صهیونیستی از افزایش خشونت ها جلوگیری کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.