به گزارش خبرآنلاین، نتایج نهایی انتخابات نظام پزشکی در تهران نشان می‌دهد «لیست سپید» که متشکل از پزشکان نزدیک به دولت یازدهم، جریان اصلاح‌طلبی و جریان اعتدالی است، به شکل مساوی با لیست رقیب خود یعنی لیست « ائتلاف امید سلامت» که متشکل از پزشکان دارای رگه‌های سیاسی اصولگرایی بودند حایز اکثریت آرا در انتخابات نظام پزشکی شدند.

گرچه پزشکان اصرار دارند که لیست‌های تشکیل شده دارای رگه‌های سیاسی نیست اما سوابق پزشکانی که در لیست‌ها حضور دارند نشان از آن دارد که سوابق سیاسی نیز در بسته شدن لیست‌های انتخاباتی سازمان نظام پزشکی بی تاثیر نبوده است.

در میان اما دو استثنا در میان ۱۰ عضو اصلی در انتخابات روز جمعه دیده می‌شود. رحمت الله حافظی به عنوان سرلیست یکی از جریان‌ها به تنهایی در جمع ۱۰ عضو اصلی برگزیده قرار گرفته و نفر دیگر علی فتاحی است که در لیستی حضور نداشته است.


نکته حایز اهمیت این است که در این انتخابات 10 نفر در همه گروه‌های شش گانه جای می‌گیرند، دو نفر در گروه داروسازان، دو نفر در گروه دندانپزشکان، یک نفر در گروه آزمایشگاهی، یک نفر در گروه لیسانسه‌های پروانه‌دار و یک نفر در گروه مامایی باید انتخاب شوند و مجموعا 17 برگزیده انتخابات نظام پزشکی را تشکیل می‌دهند.

طی روزهای اخیر و گروهها و دسته های مختلفی سعی در رایزنی و تبلیغات برای جلب هرچه بیشتر آرای پزشکان داشتند و در این میان سه لیست از بقیه لیست‌ها مطرح تر بودند. نخست لیست ائتلاف امید سلامت به سرلیستی دکتر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که اکثریتی از پزشکان نزدیک به اصولگرایان را تشکیل داده بود، دوم لیست ائتلاف سپید به سرلیستی ایرج فاضل که اکثریتی از پزشکان نزدیک به جریان اصلاح‌طلبی و اعتدالی را تشکیل داده بود و سوم جبهه احیای نظام پزشکی به سرلیستی رحمت‌الله حافظی.

در میان 17 نفر برگزیده شده، 6 نفر از لیست ائتلاف سپید، 6 نفر از لیست امید سلامت، 1 نفر از لیست جبهه احیای نظام پزشکی و باقی بدون حضور در لیستی در این انتخابات رای آورده‌اند.

در جدول زیر 17 منتخب هیات مدیره انتخابات نظام پزشکی استان تهران را مشاهده کنید

ردیف

نام

نوع عضویت

تعداد رای

عنوان لیست

1

دکتر ایرج فاضل

اصلی

2218

ائتلاف سپید

2

دکتر محمدرضا ظفرقندی

اصلی

1217

ائتلاف سپید

3

دکتر علی اصغر پیوندی

اصلی

1152

ائتلاف امید سلامت

4

دکتر علی فتاحی بافقی

اصلی

1114

-

5

دکتر مصطفی معین

اصلی

1075

ائتلاف سپید

6

دکتر رحمت الله حافظی

اصلی

1022

جبهه احیای نظام پزشکی

7

دکتر علیرضا سلیمی

اصلی

849

ائتلاف سپید

8

دکتر شاهرخ خوش سیرت

اصلی

811

ائتلاف امید سلامت

9

دکتر علی دباغ

اصلی

796

ائتلاف امید سلامت

10

دکتر سید تقی نوربخش

اصلی

788

ائتلاف سپید

11

دکتر جمشید سلام زاده

گروه داروسازان

288

ائتلاف امید سلامت

12

دکتر مسعود جلال

گروه داروسازان

251

ائتلاف امید سلامت

13

دکتر فرزین سرکارات

گروه دندانپزشکی

241

-

14

دکتر علی یزدانی

گروه دندانپزشکی

201

ائتلاف امید سلامت

15

دکتر محمد وجگانی

گروه آزمایشگاهی

236

-

16

دکتر حسن قومی

گروه لیسانسه‌های پروانه دار

342

-

17

ناهید خداکرمی

گروه مامایی

73

ائتلاف سپید

با توجه به 17 نفر راه‌یافته به هیات مدیره سازمان نظام پزشکی استان تهران می‌توان گفت، چهره این سازمان در استان تهران نسبت به دوره قبل دگرگون شده است. چرا که از میان 17 برگزیده دوره قبل تنها 4 نفر در میان 17برگزیده این انتخابات هستند و 13 نفر با سازمان نظام پزشکی خداحافظی می‌کنند که در میان آنها نام‌هایی همچون: معصومه آباد،علیرضا زالی،ایرج خسرونیا،مرتضی حیدری و احمد شجاعی به چشم می‌خورد.

نکته جالب در این انتخابات رقابت ناهید خداکرمی پزشک مامایی با معصومه آباد در گروه مامایی بود. دو چهره‌ای که دو ماه پیش نیز در انتخابات شورای شهر تهران نیز باهم رقابت کردند و حالا می‌توان گفت در این دو انتخابات این ناهید خداکرمی بود که پیروز شد.

در جدول زیر اسامی جاماندگان از هیات مدیره سازمان نظام پزشکی تهران که در دوره قبل رای آوردند را مشاهده کنید

ردیف

نام

1

معصومه آباد

2

محمدمهدی حفیظی

3

مرتضی حیدری

4

ایرج خسرونیا

5

علیرضا زالی

6

کاوه سیدان

7

احمد شجاعی

8

محمد صاحب‌الزمانی

9

خیراله غلامی

10

محمدمهدی قیامت

11

محمدمهدی گلمکانی

12

حسن هویدا

13

علی یزدانی

همچنین در تصاویر زیر سه لیست مهم پزشکان در انتخابات نظام پزشکی را مشاهده کنید

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.